Η χώρα οφείλει να έχει εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό, αλλά
και η κάθε περιοχή της Ελλάδος μπορεί να έχει το δικό της με
διαφοροποιήσεις, ενώ σε κάθε περίπτωση η τουριστική ταυτότητα της χώρας
χρειάζεται δουλειά, επισήμανε από το βήμα φόρουμ, στο πλαίσιο της 28ης Philoxenia ο τέως υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κ. Γιώργος Νικητιάδης. Το φόρουμ διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετιγκ (ΕΙΜ) του Tμήματος Μακεδονίας της Ελληνικής Εταιρίας Διοίκησης Επιχειρήσεων
(ΕΕΔΕ), με θέμα τη Θεσσαλονίκη ως πόλο έλξης και ως εξαγωγικό
τουριστικό, πολιτιστικό και επιχειρηματικό προϊόν. Ο κ. Νικητιάδης
τόνισε ακόμη πως ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται να στοχεύσει σε νέες
αγορές με διαφορετικό concept κάθε φορά, καθώς “στον Κινέζο, που δεν κολυμπά, δεν μπορεί η χώρα να διαφημίζεται για τις θάλασσες της”.
“Να μην περιοριζόμαστε σε σαχλά συνθήματα, αλλά να δείχνουμε αυτά που έχουμε”, είπε ο ίδιος και πρόσθεσε πως το 52% των τουριστών έρχεται στην Ελλάδα μέσα σε ένα χρονικό διάστημα τριών μηνών, κάτι που αποτελεί πρόκληση για τις υποδομές της χώρας. Ο τέως υπουργός ανέφερε και πως η Ελλάδα δε διαθέτει στρατηγική αερομεταφορών, σημειώνοντας ενδεικτικά πως θα ήταν καθοριστικό γεγονός για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, εάν στην πόλη υπήρχε hub αεροπορικής εταιρείας low-cost με 3-4 αεροπλάνα.
Ομοίως και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπογράμμισε πως εάν ήταν home-port για ένα κρουαζιερόπλοιο με 3.000 επιβάτες, τότε μόνο αυτό το πλοίο θα άφηνε στην πόλη έσοδα 2 εκατ. ευρώ ετησίως. Ακόμη, άμεση ανάγκη έχει η πόλη και από ένα conventions-bureau, το οποίο θα τοποθετήσει ενεργά τη Θεσσαλονίκη στο συνεδριακό “χάρτη”, ενώ ο κ. Νικητιάδης επισήμανε πως χρειάζεται και ένας ισχυρός Οργανισμός, όπως ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλονίκης, που θα ενισχυθεί με ιδέες, φαντασία και πόρους. “Ο τουρισμός αντέχει στις κρίσεις. Οι τουρίστες κάθε χρόνο παγκοσμίως θα αυξάνονται. Η Ελλάδα μπορεί να στοχεύσει από τα 16,5 εκατ. τουρίστες στα 25 εκατ.”, κατέληξε ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο κ. Πάνος Τζιβανίδης, Head of Travel & Conferences Services Division της UEFA, στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η επένδυση στον συνεδριακό τουρισμό είναι μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, καθώς για τη διοργάνωση μεγάλων συνεδρίων λαμβάνονται οι σχετικές αποφάσεις 2-4 χρόνια πριν την υλοποίηση τους, ενώ για τα πολύ μεγάλα (με 5.000 συνέδρους) έως και 5-7 χρόνια πριν. Ο κ. Τζιβανίδης τόνισε επίσης την ανάγκη ύπαρξης convention bureau στη Θεσσαλονίκη, για να μπορεί ο φορέας, που ενδιαφέρεται να κάνει ένα συνέδριο στην πόλη, να λαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες μιλώντας μόνο με το συγκεκριμένο γραφείο και όχι να χάνει χρόνο και χρήμα συλλέγοντας διάσπαρτες πληροφορίες.
Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού της Θεσσαλονίκης, κ. Σπύρος Πέγκας, σημείωσε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης στόχευσε τουριστικά σε αγορές με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και δυνατότητα προσέλκυσης επισκεπτών στην πόλη, όπως το Ισραήλ, η Τουρκία, τα Βαλκάνια, αλλά και η Ρωσία. Ο κ. Πέγκας δήλωσε επιπλέον πως η προσπάθεια αύξησης της τουριστικής κίνησης προς την πόλη γίνεται με μάρκετινγκ, το οποίο αναγκαστικά είναι προσαρμοσμένο στις τρέχουσες συνθήκες της οικονομικής δυσπραγίας, ενώ τόνισε πως πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης στους ίδιους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Η κα Δέσποινα Αμαραντίδου, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φόρουμ της ΕΕΔΕ, σημείωσε πως “δε χρειαζόμαστε μόνο μουσεία, καλές υποδομές και αστικές συγκοινωνίες. Χρειαζόμαστε πνεύμα συνεργασίας, συσπείρωση φορέων, πολιτική βούληση. Χρειάζεται μια στρατηγική ανάπτυξη του τουριστικού προορισμού ‘Θεσσαλονίκη’”. Στο πλαίσιο αυτό, κατά την ίδια, απαραίτητο είναι ένα business-plan με εμπλοκή των κατάλληλων ανθρώπων-επαγγελματιών, ένα επικοινωνιακό σχέδιο και η αξιοποίηση του λογοτύπου της Θεσσαλονίκης “Many Stories, One Heart”.
Τατιάνα Ροκου traveldailynews.gr
“Να μην περιοριζόμαστε σε σαχλά συνθήματα, αλλά να δείχνουμε αυτά που έχουμε”, είπε ο ίδιος και πρόσθεσε πως το 52% των τουριστών έρχεται στην Ελλάδα μέσα σε ένα χρονικό διάστημα τριών μηνών, κάτι που αποτελεί πρόκληση για τις υποδομές της χώρας. Ο τέως υπουργός ανέφερε και πως η Ελλάδα δε διαθέτει στρατηγική αερομεταφορών, σημειώνοντας ενδεικτικά πως θα ήταν καθοριστικό γεγονός για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, εάν στην πόλη υπήρχε hub αεροπορικής εταιρείας low-cost με 3-4 αεροπλάνα.
Ομοίως και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπογράμμισε πως εάν ήταν home-port για ένα κρουαζιερόπλοιο με 3.000 επιβάτες, τότε μόνο αυτό το πλοίο θα άφηνε στην πόλη έσοδα 2 εκατ. ευρώ ετησίως. Ακόμη, άμεση ανάγκη έχει η πόλη και από ένα conventions-bureau, το οποίο θα τοποθετήσει ενεργά τη Θεσσαλονίκη στο συνεδριακό “χάρτη”, ενώ ο κ. Νικητιάδης επισήμανε πως χρειάζεται και ένας ισχυρός Οργανισμός, όπως ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλονίκης, που θα ενισχυθεί με ιδέες, φαντασία και πόρους. “Ο τουρισμός αντέχει στις κρίσεις. Οι τουρίστες κάθε χρόνο παγκοσμίως θα αυξάνονται. Η Ελλάδα μπορεί να στοχεύσει από τα 16,5 εκατ. τουρίστες στα 25 εκατ.”, κατέληξε ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο κ. Πάνος Τζιβανίδης, Head of Travel & Conferences Services Division της UEFA, στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η επένδυση στον συνεδριακό τουρισμό είναι μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, καθώς για τη διοργάνωση μεγάλων συνεδρίων λαμβάνονται οι σχετικές αποφάσεις 2-4 χρόνια πριν την υλοποίηση τους, ενώ για τα πολύ μεγάλα (με 5.000 συνέδρους) έως και 5-7 χρόνια πριν. Ο κ. Τζιβανίδης τόνισε επίσης την ανάγκη ύπαρξης convention bureau στη Θεσσαλονίκη, για να μπορεί ο φορέας, που ενδιαφέρεται να κάνει ένα συνέδριο στην πόλη, να λαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες μιλώντας μόνο με το συγκεκριμένο γραφείο και όχι να χάνει χρόνο και χρήμα συλλέγοντας διάσπαρτες πληροφορίες.
Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Τουρισμού της Θεσσαλονίκης, κ. Σπύρος Πέγκας, σημείωσε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης στόχευσε τουριστικά σε αγορές με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και δυνατότητα προσέλκυσης επισκεπτών στην πόλη, όπως το Ισραήλ, η Τουρκία, τα Βαλκάνια, αλλά και η Ρωσία. Ο κ. Πέγκας δήλωσε επιπλέον πως η προσπάθεια αύξησης της τουριστικής κίνησης προς την πόλη γίνεται με μάρκετινγκ, το οποίο αναγκαστικά είναι προσαρμοσμένο στις τρέχουσες συνθήκες της οικονομικής δυσπραγίας, ενώ τόνισε πως πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης στους ίδιους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Η κα Δέσποινα Αμαραντίδου, πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Φόρουμ της ΕΕΔΕ, σημείωσε πως “δε χρειαζόμαστε μόνο μουσεία, καλές υποδομές και αστικές συγκοινωνίες. Χρειαζόμαστε πνεύμα συνεργασίας, συσπείρωση φορέων, πολιτική βούληση. Χρειάζεται μια στρατηγική ανάπτυξη του τουριστικού προορισμού ‘Θεσσαλονίκη’”. Στο πλαίσιο αυτό, κατά την ίδια, απαραίτητο είναι ένα business-plan με εμπλοκή των κατάλληλων ανθρώπων-επαγγελματιών, ένα επικοινωνιακό σχέδιο και η αξιοποίηση του λογοτύπου της Θεσσαλονίκης “Many Stories, One Heart”.
Τατιάνα Ροκου traveldailynews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.