Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012

Όταν το πολιτικό μάρκετινγκ υπερτερεί του τουριστικού

Η κλιμακούμενη , από πέρυσι, οικονομική κρίση στη χώρα μας και η πολιτική αβεβαιότητα του τελευταίου διμήνου προκάλεσε σοβαρή ανάσχεση του ρεύματος τουριστών από την εσωτερική αγορά, τουλάχιστον, σε επίπεδο προθέσεων.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τελευταίας στιγμής, που διαβλέπουν οτι, τελικά, θα προκύψει κυβέρνηση, είναι δυνατόν να ενθαρρύνει τη μέχρι σήμερα "μουδιασμένη" και "επιφυλακτική" αγορά του εσωτερικού τουρισμού, πράγμα που, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα αρχίσει να διαφαίνεται, σε επίπεδο προθέσεων από τη επόμενη εβδομάδα και, σε επίπεδο κρατήσεων, από τις αρχές Ιουλίου.

Το αισιόδοξο αυτό σενάριο, εφόσον δεν ανατραπεί από απρόβλεπτες καταστάσεις, επιβάλλει την προετοιμασία των προορισμών για μια "επιθετική" στρατηγική επικοινωνίας και προβολής, που όμως θα πρέπει:

-Να κινείται στο πνεύμα της εποχής,

-Να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, οικονομικά και μή και

-Να δίνει το "στίγμα" του κάθε προορισμού , προκειμένου:

* Να ελαχιστοποιήσει τις όποιες απώλειες

* Να κερδίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από την ήδη συρρικνωμένη εσωτερική αγορά.

Δεδομένου οτι οι διακοπές για κάθε άνθρωπο αποτελούν πλέον ανάγκη και όχι πολυτέλεια, η προσέγγιση δεν αρκεί να γίνει, απλά και μόνο, με οικονομικά κίνητρα. Και αυτό γιατί ο καταναλωτής διακοπών δεν είναι διατεθιμένος να "ενδώσει" σε οικονομικές, μόνο, λύσεις που δεν θα ικανοποιήσουν την αναζήτηση της χαλάρωσης και της απόδρασης από την βάσανο της καθημερινότητας. Θα διερευνήσει συνδυαστικές λύσεις που , στις έστω λίγες μέρες που θα έχει στη διάθεση και στη δυνατότητά του για διακοπές, θα του διασφαλίσουν ευχάριστη και ανέμελη διαμονή.

Με την έννοια αυτή, θεωρούμε περισσότερο παρά ποτέ αναγκαία τη συστράτευση όλων των "δυνάμεων", ιδιωτικών και δημοσίων για την άμεση εκπόνηση προγραμμάτων με κίνητρα που θα ηχήσουν δελεαστικά στον υποψήφιο καταναλωτή των διακοπών. Τα προγράμματα κινήτρων συνδυαζόμενα με "έξυπνα" συνθήματα θα πρέπει να επικοινωνηθούν στα κύρια σημεία διακίνησης τουριστών, όπως είναι τα μεγάλα αστικά κέντρα που, συγκοινωνιακά, είναι περισσότερο προσεγγίσιμα για τον προορισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...