Σάββατο, 3 Ιουλίου 2010

Σε καθίζηση ο τουρισμός στο νομό Θεσσαλονίκης

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΠΕΚΛΑΡΗ
Τα «σκήπτρα» της καθίζησης του ελληνικού τουρισμού κατέχει ο νομός Θεσσαλονίκης με μείωση, από το Μάιο μέχρι και σήμερα, στην πληρότητα των ξενοδοχείων κατά 23% και στα έσοδα των ξενοδοχειακών μονάδων κατά 29,5%.
Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου του νομάρχη Θεσσαλονίκης, Παναγιώτη Ψωμιάδη, για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη το 2009 και το 2010. Οπως σημείωσε ο κ. Θωμόπουλος, η κατάσταση αυτή αποδίδεται τόσο στην οικονομική κρίση, αλλά και στη δημιουργία στη Θεσσαλονίκη νέων ξενοδοχείων, χωρίς μελέτη και σχεδιασμό, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος αριθμός κλινών στην πόλη.
Παράλληλα, ο κ. Θωμόπουλος σημείωσε ότι μετά τα δραματικά γεγονότα της Αθήνας και το θάνατο των εργαζομένων στη Marfin, στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης έγιναν ακυρώσεις 10.000 διανυκτερεύσεων από επισκέπτες από το Ισραήλ, την Αγγλία, τη Γερμανία, τη Ρωσία και την Πολωνία.
Αγονη γραμμή
Τόσο ο κ. Θωμόπουλος όσο και ο κ. Ψωμιάδης επέκριναν την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού για την απουσία της Θεσσαλονίκης από τη διαδικτυακή καμπάνια του υπουργείου για την Ελλάδα. «Είναι ντροπή για τη Θεσσαλονίκη, είναι ντροπή για τη Μακεδονία να βρίσκεται στην άγονη γραμμή, να νιώθει σαν το φτωχό συγγενή. Δυστυχώς, κάποιοι μας αντιμετωπίζουν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας», τόνισε ο κ. Ψωμιάδης, αναφερόμενος στον ακτοπλοϊκό και αεροπορικό «αποκλεισμό» της Θεσσαλονίκης, «της μητρόπολης των Βαλκανίων, απ' όπου δεν μπορείς να πετάξεις απευθείας ούτε στην καρδιά της Ευρώπης, τις Βρυξέλλες», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ψωμιάδης και ο συντονιστής του νομαρχιακού έργου, Γιώργος Τσαμασλής, κατήγγειλαν ότι για το 2009 δε δόθηκαν κονδύλια από την Πολιτεία για την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης και οφείλονται στη νομαρχία 400.000 ευρώ, ενώ για το 2010 δεν έχει καν εγκριθεί το σχετικό κονδύλιο. «Υπάρχουν οφειλές του ΕΟΤ στη νομαρχία Θεσσαλονίκης ήδη από το 2009 και για το 2010 δεν έχει δοθεί καν η έγκριση από τον ΕΟΤ για συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις».
Ο νομάρχης Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στο σχεδιασμό και τις ενέργειες για την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης και τόνισε τις προοπτικές που δημιουργούνται μέσω του σχεδίου «Καλλικράτης».
Στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου, ο κ. Θωμόπουλος ευχαρίστησε το νομάρχη Θεσσαλονίκης για την προσφορά του στον τουρισμό του νομού, ενώ ο κ. Ψωμιάδης, μιλώντας για την υποβάθμιση της Θεσσαλονίκης, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Μύκονος και η Σαντορίνη. Ελλάδα είναι και η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική και η Πιερία και οι Σέρρες και η Πέλλα και η Ημαθία και το Κιλκίς», δίνοντας ουσιαστικά το «σύνθημα» διεκδίκησης για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου θα είναι υποψήφιος περιφερειάρχης στις προσεχείς εκλογές.

1 σχόλιο:

  1. Ο πολιτικός κόσμος της Ελλάδας είναι καιρός να καταλάβει ότι δυστυχώς στο παρελθόν δεν διαχειρίστηκε αποτελεσματικά το τόσο σημαντικό θέμα του Τουρισμού. Οι δράσεις και ενέργειες που δρομολογούνταν από πλευράς Ν.Ε.Τ.Π. & Δ.Ε.Τ.Π. και λοιπών φορέων όπως οι Ενώσεις Ξενοδόχων κλπ. ήταν και παραμένουν παθητικές. Τεράστια κονδύλια ξοδευτήκανε σε μή ουσιώδεις ενέργειες όπως εκτύπωση διαφημιστικών μπροσούρων, συμμετοχή σε εκθέσεις χωρίς προγραμματισμό και στοχευμένες ενέργειες, παραγωγή DVD/CD με πολύ κακή ποιότητα και προχειρότητα, λάθος κείμενα, λάθος μεταφράσεις, .....κλπ. (η λίστα είναι μεγάλη!). Με άλλα λόγια γίνονται μόνο κάποιες ενέργειες για τα μάτια του κόσμου. Οι νέες ιντερνετικές τεχνολογίες στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουν αξιοποιηθεί, όπως θα έπρεπε να αξιοποιηθούν. Και στην περίπτωση που έχουν υλοποιηθεί κάπιες ιντερνετικές παρουσιάσεις είναι προχειροφτιαγμένες΄και δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των τουριστικών αγορών.

    ΄Οσον αφορά την επικοινωνιακή πολιτική και τις Δημόσιες σχέσεις, για την προβολή της περιοχής, οι ενέργειες είναι σχεδόν μηδενικές ή ανύπαρκτες.

    Άρα ας μην αναρωτιέται κανείς, γιατί τώρα συμβαίνει αυτό που συμβαίνει....Η αδιαφορία στον τουρισμό, ο τυχοδιωκτισμός και η νοοτροπία που κυριαρχεί σε όλα τα κλιμάκια χαντάκωσε και θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, εάν συνεχίστεί το ίδιο τροπάρι.

    Κύριοι μου ήρθε η ώρα να δείτε στον καθρέπτη τα λάθη σας, και να καταλάβετε, ότι μόνο με επαγγελματισμό, σοβαρότητα, και στοχευμένες προγραμματισμές ενέργειες θα μπορέσετε να ανατρέψετε την εικόνα που δημιουργήσατε οι ίδιοι στον τουρισμό της Ελλάδας.

    Τα ψέμματα τελείωσαν.....ξεκινήστε σοβαρή δουλειά και αξιοποιείστε το δυνατό χαρτί που έχετε στα χέρια σας. Μόνο έτσι θα βγείτε από την κρίση. Μην μένετε στις θεωρίες και πολιτικολογίες. Τα οφέλη μιας σωστά και μεθοδευμένης στρατηγικής με υλοποιήσιμες δράσεις που αποφέρουν αποτελέσματα, δημιουργούν θέσεις εργασίας, δίνουν ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη, είναι πολλά.

    Οι ανταγωνιστικές χώρες έπιασαν το νόημα, και δρομολογούν ήδη ανταγωνιστικά προϊόντα και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

    Με την ελπίδα να ανοίξετε τα μάτια σας.....

    Με εκτίμηση
    Ανδρέας Στεφανής
    Διευθύνων Σύμβουλος
    Σύμβουλος στο τουριστικό και ξενοδοχειακό μάρκετινγκ και Δημόσιες Σχέσεις

    Stefanis Marketing Consulting GmbH
    Parzivalstr. 17A
    D-14476 Potsdam (Germany)

    Tel. +49 (33201) 50 830
    Fax. +49 (33201) 50 831
    mailto:andreas@stefanis-consulting.eu
    Skype: stefanis.andreas

    http://www.stefanis-consulting.de
    http://www.tourism-consulting-greece.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...