Αναφορικά με το πρόσφατο κλείσιμο των ξενοδοχείων Αcropol και Fashion, που προστίθενται σε έναν κατάλογο συνολικά 9 ξενοδοχείων εντός Αττικής, ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι ο αριθμός των 782 χαμένων δωματίων στο σύνολο των 30.000 δεν είναι ανησυχητικός.
Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο το 2011 θα μπορούσε να αποτελέσει ακόμα και χρονιά ανάκαμψης για τα ξενοδοχεία της Αττικής. «Υπό ορισμένες προϋποθέσεις, το 2011 θα μπορούσε να είναι ενδεχομένως και θετική χρονιά, όσον αφορά τουλάχιστον τις πληρότητες, ενώ αναφορικά με τα έσοδα, οποιοδήποτε ποσοστό μεταξύ -5% και +5% δεν θα προξενούσε έκπληξη», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της ΕΞΑ-Α. Ο πρόεδρος της Ένωσης υπογράμμισε ότι μεγαλύτερες προσδοκίες τρέφει για το 2012, περιμένοντας τις εξελίξεις του συνεδριακού τουρισμού και της άρσης του καμποτάζ.
Ο κ. Ρέτσος, κάνοντας τον απολογισμό του 2010, διευκρίνισε ότι τα ξενοδοχεία της Αθήνας είχαν πτωτική πορεία σε σύγκριση με το 2009 σε όλους τους επιμέρους δείκτες που εξετάζονται, με τη μέση πληρότητα των καταλυμάτων να εμφανίζεται μειωμένη κατά 4,1%, τη μέση τιμή δωματίου κατά 3,7% και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 7,7%. Οι απώλειες αυτές αντιστοιχούν σε 62 εκατ. ευρώ, που αν προστεθούν στα αρνητικά μεγέθη του 2009, παραπέμπουν σε απώλειες αθροιστικά 200 εκατ. ευρώ στη διετία 2008-2010. Σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να μεταφραστεί σε πολλές χαμένες θέσεις εργασίας, κάτι που ευτυχώς έχει αποφευχθεί.
Συγκριτικά δε με όλους τους ευρωπαϊκούς ανταγωνιστικούς προορισμούς και σύμφωνα με τα αποτελέσματα του “European Benchmark YTD” η Αθήνα το 2010 και σε σύγκριση με το 2009 έχει α) τη χαμηλότερη πληρότητα, β) πολύ χαμηλή μέση τιμή δωματίου και γ) ακόμη χαμηλότερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, τη στιγμή που οι υπόλοιποι προορισμοί ανέκαμψαν από τα «χαμηλά» και η πανευρωπαϊκή τάση δείχνει ανοδική.
Τα αρνητικά αποτελέσματα των δυο τελευταίων ετών έχουν επιδράσει φυσικά και στις προσδοκίες των ξενοδόχων της Αθήνας, τόσο σε ό,τι αφορά στην επιχείρησή τους, όσο και στην αγορά γενικότερα: Σύμφωνα με το «Βαρόμετρο Προσδοκιών» της GBR Consulting, που διενεργείται μεταξύ 30 περίπου ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών και μελετά τις προσδοκίες των ξενοδόχων για τη χρονιά που διανύουμε, προκύπτουν από «συγκρατημένη αισιοδοξία» για την πληρότητα των μονάδων έως και «κορύφωση της απαισιοδοξίας» για τη μέση τιμή δωματίου - σε ποσοστό από 43% έως και σχεδόν 100% αντίστοιχα.
Ο κ. Ρέτσος αναφέρθηκε στα προβλήματα της Αθήνας που αφορούν τόσο στις κοινωνικοοικονομικές ισορροπίες που ανατράπηκαν τα τελευταία χρόνια (παγκόσμια ύφεση, ελληνική οικονομική κρίση, διεθνής αρνητική προβολή της χώρας και της Αθήνας, αλλαγές στα εισοδήματα και στις προσδοκίες όλων για το μέλλον, απαξίωση μέρους του ιστορικού κέντρου της πόλης κ.λπ.), τα χρόνια λάθη στη διαχείριση των προβλημάτων της και την απαξίωση ενός σημαντικού κομματικού του κέντρου της πόλης το οποίο μαστίζεται από διάφορες ακραίες μορφές εγκληματικότητας.
Παρουσιάζοντας αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΞΑ-Α, ο κ. Ρέτσος, επεσήμανε πως τις μεγαλύτερες απώλειες και στη μέση τιμή ανά δωμάτιο και στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο τις παρατηρούμε στα ξενοδοχεία 4* και στις δύο συγκρίσεις (2010 με 2009 και 2009 με 2008) κάτι που φανερώνει πολλά και για τη σύνθεση, όπως και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της πελατείας.
Σε ότι αφορά στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο δε και πάντα στο ίδιο κλίμα πτώσης, από το 2008 και μετά, τα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες: Στα ξενοδοχεία 5* και 4*, η πτώση έφτασε μέσα σε δύο χρόνια το -25.5% και το -26.1% αντίστοιχα, ενώ στα 3*, τα οποία «άντεξαν» καλύτερα το 2010, η πτώση που παρατηρήθηκε ήταν της τάξης του -19.3% απ’ το 2008 και μετά.
Επίσης: «Η απώλεια στα έσοδα της διετίας που ξεπερνά τα 200.000.000 Ευρώ και σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, (όπου η παραγωγικότητα ανά εργαζόμενο είναι περίπου 35.900 Ευρώ), θα μπορούσε να μεταφραστεί σε πολλές χαμένες θέσεις εργασίας», είπε ο κ. Ρέτσος, τονίζοντας παράλληλα ότι «κάτι τέτοιο ευτυχώς δε συνέβη! Η ξενοδοχειακή-τουριστική ανεργία στην Αττική είναι από τις χαμηλότερες πανελλαδικά και αυτό οφείλεται κυρίως στους ξενοδόχους, οι οποίοι αγωνιζόμενοι να υποστηρίξουν τις μεγάλες επενδύσεις του 2004, πρέπει να προσφέρουν ανταγωνιστικού επιπέδου υπηρεσίες και γνωρίζουν ότι αυτές εξαρτώνται κυρίως απ’ το καλά εκπαιδευμένο προσωπικό των επιχειρήσεών τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.