Η easyJet, σε συνεργασία με τις εταιρίες Airbus & Nicarnica θα πραγματοποιήσει τον τελικό έλεγχο του συστήματος AVOID (Airborne Volcanic Object Imaging Detector). Την περασμένη εβδομάδα, η easyJet μετέφερε ένα τόνο ηφαιστειακής τέφρας από την Ισλανδία που συλλέχτηκε από το Ινστιτούτο Earth Sciences του Reykjavik. Η τέφρα, ξηραίνεται για να δημιουργήσει την υφή «πούδρας» και θα χρησιμοποιηθεί σε ένα μοναδικό δοκιμαστικό πείραμα που θα λάβει χώρα φέτος το καλοκαίρι.
Το πείραμα θα πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας δύο αεροσκάφη Airbus, από τα οποία, το ένα θα έχει τη δυνατότητα να διασπείρει τέφρα στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα τεχνητό νέφος ηφαιστειακής τέφρας και το άλλο αεροσκάφος, θα είναι εφοδιασμένο με το νέο σύστημα όπου θα πραγματοποιεί πτήσεις, προσπαθώντας να την εντοπίσει και να την αποφύγει στα 30.000 πόδια.
Το πείραμα, το οποίο αναμένεται να διεξαχθεί τον Αύγουστο, θα λάβει χώρα όταν οι δορυφόροι SEVIRI και Calypso ευθυγραμμιστούν για να είναι σε θέση να ανιχνεύσουν το νέφος ηφαιστειακής τέφρας από το διάστημα, βοηθώντας με αυτόν τον τόπο να αποδειχθεί η ακρίβεια και η αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας AVOID.
O Ian Davies, Διευθυντής Τμήματος Μηχανικών (Engineering Director) της easyJet's, δήλωσε: «Η απειλή από τα Ισλανδικά ηφαίστεια εξακολουθεί να υπάρχει, για αυτό και η τελειοποίηση της τεχνολογίας AVOID και η έγκρισή της είναι ζωτικής σημασίας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι δε θα δούμε ποτέ ξανά τις σκηνές της άνοιξης του 2010, που ακυρώθηκαν χιλιάδες πτήσεις για αρκετές ημέρες.
Η μεταφορά ενός τόνου της ηφαιστειακής τέφρας από την Ισλανδία είναι ένα σημαντικό βήμα για την τελική δοκιμή της τεχνολογίας, ώστε να λάβει την πιστοποίηση και έγκριση για εφαρμογή.»
Ο Καθηγητής Fred Prata, σχεδιαστής του συστήματος AVOID, είπε σχετικά: «Αυτό είναι το τέλειο επιστημονικό πείραμα. Θα γνωρίζουμε ακριβώς πόση τέφρα θα έχουμε εναποθέσει στην ατμόσφαιρα, καθώς επίσης την συγκέντρωση και τη σύνθεσή της. Το σύστημα AVOID θα τη μετρήσει και στη συνέχεια, θα δείξει τις δυνατότητες της τεχνολογίας.»
Ο Manfred Birnfeld, Ανώτατος Μηχανικός της Airbus (Senior flight Test Engineer), συμπλήρωσε: «Όλοι εργαζόμαστε για τη μείωση των επιπτώσεων των νεφών ηφαιστειακής τέφρας και η τεχνολογία που αναπτύσσει το σύστημα AVOID, μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για τον εντοπισμό του εναέριου χώρου που δεν έχει ρυπανθεί από τέφρα, παρέχοντας πληροφορίες στους πιλότους και τις αεροπορικές εταιρίες για τον ακριβή εντοπισμό των νεφών ηφαιστειακής τέφρας.
Αυτός είναι ο λόγος που η Airbus υποστηρίζει την ανάπτυξη του συστήματος AVOID και ελπίζουμε ότι αυτό το σύστημα θα συμβάλλει στην επίτευξη τρισδιάστατων δυναμικών εργαλείων χαρτογράφησης, που θα επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να λαμβάνουν τις απαραίτητες αποφάσεις για μία ασφαλή πτήση, γνωρίζοντας την ακριβής τοποθεσία των νεφών ηφαιστειακής τέφρας στην ατμόσφαιρα.»
Το σύστημα AVOID μπορεί να παρομοιαστεί με ένα «ραντάρ καιρού» για τέφρα. Το σύστημα δημιουργήθηκε από τον Καθηγητή Fred Prata, Γενικό Διευθυντή Τεχνολογίας στο Nicarnica Aviation και αποτελείται από τεχνολογία υπερύθρων (που αναπτύχθηκε από τον στρατό των ΗΠΑ). Πιο συγκεκριμένα, μια διπλή κάμερα με ακτίνες υπερύθρων τοποθετείται στα αεροσκάφη παρέχοντας εικόνες στους πιλότους καθώς και στο κέντρο ελέγχου της αεροπορικής εταιρίας. Με τις κάμερες οι πιλότοι θα μπορούν να δουν ένα νέφος ηφαιστειακής τέφρας σε απόσταση ως και 100 χλμ. και σε υψόμετρο από τα 5.000 πόδια ως τα 50.000 πόδια δίνοντάς τους με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να προσαρμόσουν την πορεία πτήσης του αεροσκάφους, ώστε να αποφεύγουν τα πιθανά νέφη ηφαιστειακής τέφρας.
Στο έδαφος, οι πληροφορίες που θα λαμβάνονται από τα αεροσκάφη με την τεχνολογία AVOID θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται, ώστε να υπάρχει έγκυρη και ακριβής εικόνα του νέφους ηφαιστειακής τέφρας, βάσει δεδομένων που συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο. Έτσι, θα υπάρχει η δυνατότητα να ανοιχθούν μεγάλα τμήματα εναέριου χώρου, τα οποία, σε διαφορετική περίπτωση θα παρέμεναν κλειστά στη διάρκεια μιας ηφαιστειακής έκρηξης, γεγονός από το οποίο θα επωφεληθούν οι επιβάτες, καθώς θα ελαχιστοποιηθεί η διαταραχή.
Το πείραμα θα πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας δύο αεροσκάφη Airbus, από τα οποία, το ένα θα έχει τη δυνατότητα να διασπείρει τέφρα στην ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ένα τεχνητό νέφος ηφαιστειακής τέφρας και το άλλο αεροσκάφος, θα είναι εφοδιασμένο με το νέο σύστημα όπου θα πραγματοποιεί πτήσεις, προσπαθώντας να την εντοπίσει και να την αποφύγει στα 30.000 πόδια.
Το πείραμα, το οποίο αναμένεται να διεξαχθεί τον Αύγουστο, θα λάβει χώρα όταν οι δορυφόροι SEVIRI και Calypso ευθυγραμμιστούν για να είναι σε θέση να ανιχνεύσουν το νέφος ηφαιστειακής τέφρας από το διάστημα, βοηθώντας με αυτόν τον τόπο να αποδειχθεί η ακρίβεια και η αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας AVOID.
O Ian Davies, Διευθυντής Τμήματος Μηχανικών (Engineering Director) της easyJet's, δήλωσε: «Η απειλή από τα Ισλανδικά ηφαίστεια εξακολουθεί να υπάρχει, για αυτό και η τελειοποίηση της τεχνολογίας AVOID και η έγκρισή της είναι ζωτικής σημασίας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι δε θα δούμε ποτέ ξανά τις σκηνές της άνοιξης του 2010, που ακυρώθηκαν χιλιάδες πτήσεις για αρκετές ημέρες.
Η μεταφορά ενός τόνου της ηφαιστειακής τέφρας από την Ισλανδία είναι ένα σημαντικό βήμα για την τελική δοκιμή της τεχνολογίας, ώστε να λάβει την πιστοποίηση και έγκριση για εφαρμογή.»
Ο Καθηγητής Fred Prata, σχεδιαστής του συστήματος AVOID, είπε σχετικά: «Αυτό είναι το τέλειο επιστημονικό πείραμα. Θα γνωρίζουμε ακριβώς πόση τέφρα θα έχουμε εναποθέσει στην ατμόσφαιρα, καθώς επίσης την συγκέντρωση και τη σύνθεσή της. Το σύστημα AVOID θα τη μετρήσει και στη συνέχεια, θα δείξει τις δυνατότητες της τεχνολογίας.»
Ο Manfred Birnfeld, Ανώτατος Μηχανικός της Airbus (Senior flight Test Engineer), συμπλήρωσε: «Όλοι εργαζόμαστε για τη μείωση των επιπτώσεων των νεφών ηφαιστειακής τέφρας και η τεχνολογία που αναπτύσσει το σύστημα AVOID, μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για τον εντοπισμό του εναέριου χώρου που δεν έχει ρυπανθεί από τέφρα, παρέχοντας πληροφορίες στους πιλότους και τις αεροπορικές εταιρίες για τον ακριβή εντοπισμό των νεφών ηφαιστειακής τέφρας.
Αυτός είναι ο λόγος που η Airbus υποστηρίζει την ανάπτυξη του συστήματος AVOID και ελπίζουμε ότι αυτό το σύστημα θα συμβάλλει στην επίτευξη τρισδιάστατων δυναμικών εργαλείων χαρτογράφησης, που θα επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να λαμβάνουν τις απαραίτητες αποφάσεις για μία ασφαλή πτήση, γνωρίζοντας την ακριβής τοποθεσία των νεφών ηφαιστειακής τέφρας στην ατμόσφαιρα.»
Το σύστημα AVOID μπορεί να παρομοιαστεί με ένα «ραντάρ καιρού» για τέφρα. Το σύστημα δημιουργήθηκε από τον Καθηγητή Fred Prata, Γενικό Διευθυντή Τεχνολογίας στο Nicarnica Aviation και αποτελείται από τεχνολογία υπερύθρων (που αναπτύχθηκε από τον στρατό των ΗΠΑ). Πιο συγκεκριμένα, μια διπλή κάμερα με ακτίνες υπερύθρων τοποθετείται στα αεροσκάφη παρέχοντας εικόνες στους πιλότους καθώς και στο κέντρο ελέγχου της αεροπορικής εταιρίας. Με τις κάμερες οι πιλότοι θα μπορούν να δουν ένα νέφος ηφαιστειακής τέφρας σε απόσταση ως και 100 χλμ. και σε υψόμετρο από τα 5.000 πόδια ως τα 50.000 πόδια δίνοντάς τους με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να προσαρμόσουν την πορεία πτήσης του αεροσκάφους, ώστε να αποφεύγουν τα πιθανά νέφη ηφαιστειακής τέφρας.
Στο έδαφος, οι πληροφορίες που θα λαμβάνονται από τα αεροσκάφη με την τεχνολογία AVOID θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται, ώστε να υπάρχει έγκυρη και ακριβής εικόνα του νέφους ηφαιστειακής τέφρας, βάσει δεδομένων που συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο. Έτσι, θα υπάρχει η δυνατότητα να ανοιχθούν μεγάλα τμήματα εναέριου χώρου, τα οποία, σε διαφορετική περίπτωση θα παρέμεναν κλειστά στη διάρκεια μιας ηφαιστειακής έκρηξης, γεγονός από το οποίο θα επωφεληθούν οι επιβάτες, καθώς θα ελαχιστοποιηθεί η διαταραχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.