Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Η Ελλάδα ανεβαίνει στις προτιμήσεις των Αυστριακών από την 4η στην 1η θέση

Την Παρασκευή 18 Μαρτίου παρουσίασθηκε στα αυστριακά ΜΜΕ, μελέτη που πραγματοποίησε για λογαριασμό του Corp Touristique  (Ένωση Εθνικών Τουριστικών Οργανισμών στην Αυστρία) το Ινστιτούτο Ερευνών Karmasin. Η έρευνα διεξήχθη με τη μέθοδο της δειγματοληψίας. Συμμετείχαν 1.000 άτομα από 18 ετών και άνω. Το 54% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν διακοπές το 2010, εκ των οποίων ποσοστό 79% (8 στους 10) στο εξωτερικό.

Από εκείνους που δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές στο εξωτερικό, ένα ποσοστό 46% έχει ήδη προβεί σε κράτηση, ενώ το 54% βρίσκεται στη διαδικασία επιλογής προορισμού. Η εγγύηση καιρού και η πολιτιστική διάσταση του προορισμού αποτελούν τους κύριους παράγοντες επιλογής. Οι 6 στους 10 επιθυμούν διακοπές αναψυχής - παραλίας (61%), ποσοστό 34% πολιτιστικές και 26% επισκέψεις πόλεων.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει το γεγονός της αύξησης της τάσης για εξατομικευμένες διακοπές (57%) σε σχέση με τα πακέτα διακοπών (40%), ενώ ποσοστό 4% προτιμά και τους δύο τρόπους διακοπών. Οι κύριες διακοπές διάρκειας τουλάχιστον μιας εβδομάδας, υπερτερούν σε σχέση με τις διακοπές μικρής διάρκειας.

Για το 2010 οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Αυστριακούς, είναι η Ελλάδα και η Ιταλία με 22%. Ακολουθούν η γειτονική Κροατία (15%), η Γερμανία (11%) και η Ισπανία (11%), ενώ η Τουρκία και η Αίγυπτος καταλαμβάνουν την 6η και 7η θέση αντίστοιχα.

Γεγονός αποτελεί ότι η Ελλάδα ανεβαίνει στις προτιμήσεις των Αυστριακών από την 4η θέση στην πρώτη, η οποία παραδοσιακά ανήκει στη γειτονική Ιταλία. Τονίζεται βέβαια ότι η πρώτη θέση ως δημοφιλέστερος προορισμός αποτελεί απλά δείγμα της τάσης που επικρατεί. Το ερώτημα που τέθηκε είχε την εξής διατύπωση "Ποιές χώρες σχεδιάζετε να επισκεφθείτε το 2010;".

Η σχέση τιμής /προσφερόμενων υπηρεσιών , η καθαριότητα και η υγιεινή, είναι οι παράγοντες που λαμβάνονται ως επι το πλείστον υπόψη για τις κρατήσεις. Το 37% θα δαπανήσει έως 1.000 ευρώ, 35% έως 2.000 ευρώ και 11% έως 3.000 ευρώ (ανα άτομο). Χρόνος πραγματοποίησης διακοπών είναι οι καλοκαιρινοί μήνες.

Όσον αφορά τους διαφημιστικούς παράγοντες που επηρεάζουν στην απόφαση επιλογής προορισμού, τα τουριστικά άρθρα που προέρχονται απο επισκέψεις δημοσιογράφων, αποτελούν τον κατ΄εξοχήν παράγοντα ενώ έδαφος κερδίζει η διαφήμιση στο Διαδίκτυο έναντι της κλασικής διαφημιστικής καταχώρησης στον τύπο.

Ποσοστό 66% αντλεί πληροφορίες κατ`ευθείαν απο το Internet. Εντούτοις, η κράτηση πραγματοποιείται ως επι το πλείστον σε οικείο τουριστικό Γραφείο (50%) ενώ 23% μέσω διαδικτύου.

Τάσεις που διαγράφονται για τα επόμενα 2 έως 3 χρόνια Ο συνολικός χρόνος παραμονής στο εξωτερικό για διακοπές, κυμαίνεται μεταξύ 2 και 3 εβδομάδων. Οι επισκέψεις πόλεων κερδίζουν έδαφος όπως επίσης και οι διακοπές ευεξίας, περιήγησης αλλά και οι κρουαζιέρες. Τέλος, σε συνεχή ανοδική πορεία βρίσκεται η τάση εξατομικευμένων διακοπών, όπως και η τάση για κρατήσεις μέσω Internet. Επισημαίνεται επίσης το γεγονός ότι οι κυριότεροι T.O.s προσανατολίζονται στη δημιουργία tailor made πακέτων.

Στη μελέτη αναφέρεται εκτενώς, σημερινό δημοσίευμα της Media net (26.03.10), με τίτλο: "Οι Αυστριακοί προτιμούν Ιταλία και Ελλάδα για διακοπές" (συντάκτης Katharina Hausler), όπου μεταξύ άλλων επισημαίνονται δηλώσεις του διευθυντή του Γραφείου ΕΟΤ Βιέννης, κ. Σκορδά σχετικά με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης. "Παρά τις δυσκολίες της περασμένης χρονιάς περιμένουμε συγκρατημένη αύξηση της τάξης του 4%. Οι τιμές στην Ελλάδα θα παραμείνουν σταθερές και σε πολλές περιπτώσεις μειωμένες έως και 5%".
Τατιάνα Ρόκου Travel Daily News

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...