«Στον τουρισμό, δεν υπάρχει περίοδος χάριτος. Εάν δεν θυμίσουμε στους επισκέπτες μας ότι είμαστε η "Χώρα της Φιλοξενίας" τότε δεν θα έρθουν ξανά».
Αισιόδοξος για την πορεία του ελληνικού τουρισμού και το 2014 εμφανίζεται ο πρόεδρος του ΕΟΤ Χρ. Πάλλης, ο οποίος μιλώντας στην «ΗτΣ» επισημαίνει πως το αποτέλεσμα δεν οφείλεται σε τύχη ή συγκυρία αλλά σε μια συντονισμένη προσπάθεια. Ωστόσο ο κ. Πάλλης επισημαίνει πως για να εξασφαλισθεί η πορεία ανάκαμψης, τόσο οι τοπικές κοινωνίες όσο και οι επαγγελματίες οφείλουν να προετοιμασθούν με συνέπεια και επαγγελματισμό, γιατί στον τουρισμό δεν υπάρχει περίοδος χάριτος...
Πάμε για νέο ρεκόρ αφίξεων στον ελληνικό τουρισμό το 2013. Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που συντελούν στην επανατοποθέτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην παγκόσμια αγορά;
Το έτος 2013 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.Το αποτέλεσμα δεν οφείλεται σε τύχη ή συγκυρία. Στην πραγματικότητα έγινε μια συντονισμένη -συστηματική- αθόρυβη προσπάθεια αναβάθμισης της θέσης της Ελλάδας στην κατάταξη των πλέον αυθεντικών τουριστικών προορισμών από τους θεσμικούς φορείς. Οι προσπάθειες έφεραν αποτελέσματα και τώρα είμαστε σε θέση να προσβλέπουμε σε καλύτερες χρονιές για τον ελληνικό τουρισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Φυσικά οι θεσμικές προσπάθειες δεν σταματούν εδώ. Στόχος είναι η συνεχιζόμενη ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος μέσα από νομοθετικές και άλλες πρωτοβουλίες. Με αυτό τον τρόπο το εθνικό τουριστικό προϊόν ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του έναντι άλλων προορισμών, αυξάνει το μερίδιο της αγοράς που του αναλογεί μέχρι στιγμής και εξασφαλίζονται έτσι έσοδα και θέσεις εργασίας. Όλες οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στο να δώσουμε στους επισκέπτες της χώρας μας την ευκαιρία να γνωρίσουν την άγνωστη Ελλάδα.
Για το 2014 συνεχίζουμε δυναμικάμέσα από τα προγράμματα που έχουμε ήδη σχεδιάσει, να διατηρήσουμε και να αυξήσουμε τα θετικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς. Στοχεύουμε στη σταδιακή και λελογισμένη επέκταση της τουριστικής μας περιόδου. Δίνουμε προτεραιότητα στη ριζική αναβάθμιση των υποδομών του θαλάσσιου, καταδυτικού, ιστιοπλοϊκού, συνεδριακού, ιατρικού, γαστρονομικού, θρησκευτικού τουρισμού αλλά και στον εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών τουριστικών υποδομών. Και όλα αυτά, υπό τη λογική ενός ολοκληρωμένου τουριστικού προϊόντος που θα συνδυάζει διαφορετικής υφής και ποικίλων κατευθύνσεων επιλογές με κύρια εστίαση τον τουρίστα μέσης και υψηλής καταναλωτικής δυνατότητας.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του ελληνικού τουρισμού το 2014;
Οι ενδείξεις είναι θετικότατες. Για να εξασφαλισθεί η πορεία ανάκαμψης, τόσο οι τοπικές κοινωνίες όσο και οι επαγγελματίες οφείλουν να προετοιμασθούν με συνέπεια και επαγγελματισμό για να υποδεχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους επισκέπτες του 2014. Στον τουρισμό, δεν υπάρχει περίοδος χάριτος. Εάν δεν θυμίσουμε στους επισκέπτες μας ότι είμαστε η Χώρα της Φιλοξενίας, ότι εκτιμάμε την επιλογή τους να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα και ότι τους τιμάμε γι' αυτή την επιλογή, τότε δεν τους μετατρέπουμε σε επαναληπτικούς επισκέπτες. Τους ωθούμε σε άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ, όμως, είναι ήδη έτοιμοι για τη νέα τουριστική περίοδο. Φέτος, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά συνεχίζουμε και εμπλουτίζουμε τα μηνύματά μας. Επισπεύδουμε τα διαφημιστικά προγράμματα του έτους 2014, ώστε για πρώτη φορά να αναπτυχθούν δράσεις, από τον Σεπτέμβριο του 2013 έως και τον Απρίλιο του 2014, κρίσιμο χρονικό διάστημα, για τις προκρατήσεις και τις πωλήσεις πακέτων διακοπών διεθνώς. Σε εξέλιξη βρίσκονται προγράμματα προώθησης και προβολής του ελληνικού τουρισμού μέσω του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σε διεθνείς τουριστικές πλατφόρμες κύρους. Αξιοποιούμε στο έπακρον τη θετική συγκύρια για την Ελλάδα και ήδη οι προκρατήσεις σημειώνουν αύξηση της τάξεως του 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ποιες είναι οι δράσεις που προγραμματίζει ο ΕΟΤ;
Τόσο η διεθνής πρακτική όσο και οι περιορισμένες πιστώσεις, μας ωθούν στον σχεδιασμό προγραμμάτων προώθησης και προβολής κυρίως μέσα από ισχυρές διαδικτυακές πλατφόρμες μεγάλης επιρροής στον τομέα του Τουρισμού, καθώς επίσης και με αξιοποίηση των συνεργειών που έχουμε εξασφαλίσει μέσα από μνημόνια συνεργασίας με σημαντικούς εταίρους. Μεγάλο βάρος δίνουμε στα αυτοδιαχειριζόμενα μέσα, δηλαδή την πλατφόρμα visitgreece.gr και τις σελίδες που λειτουργεί ο ΕΟΤ στα σημαντικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ίδια μέσα. Συμμετέχουμε στις μεγαλύτερες παγκόσμιες τουριστικές εκθέσεις με ενιαία αρχιτεκτονική ταυτότητα για την ενίσχυση της παρουσίας μας.
Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι εκδόσεις Visa που δραστηριοποιούνται σε χώρες εκτός Σέγκεν. Μάλιστα ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Χρήστος Πάλλης διευκρινίζει πως πλέον η διαδικασία έκδοσης VISA σε τρίτες χώρες, εκτός Schenghen, αποτελούν αρμοδιότητα του υπουργείου Εξωτερικών και συγκεκριμένα των κατά τόπους προξενείων. Παρ΄όλα αυτά, ο ΕΟΤ αναγνωρίζοντας την επιτακτική ανάγκη συντόμευσης της διαδικασίας, συνέβαλε τα μέγιστα με κάθε τρόπο προς την κατεύθυνση αυτή. Ειδικά στη Ρωσία, η διαδικασία έκδοσης VISA για την Ελλάδα, είναι η πλέον σύντομη σε σχέση με άλλες χώρες και το γεγονός αυτό αποτελεί βέλτιστη πρακτική. Συνέβαλε δε τα μέγιστα στην απογείωση του τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία προς την Ελλάδα, το οποίο και ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο τουρίστες.
e-go.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.