Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013

Αεροπορικός πόλεμος ανάμεσα σε Ryanair και Aegean Airlines

Αεροπορικός πόλεμος ξέσπασε χθες μεταξύ της low cost εταιρείας Ryanair της Aegean Airlines και του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος όταν η ιρλανδική εταιρεία κατηγόρησε την Aegean για μονοπώλιο και το Ελευθέριος Βενιζέλος για υψηλές χρεώσεις.

Η αναπληρώτρια διευθύντρια ανάπτυξης δρομολογίων της Ryanair Kate Sherry επανέφερε την πρότασή της για ενίσχυση της δραστηριότητας της εταιρείας, υποσχόμενη άλλη μία φορά να φέρει 10 εκατ. επιβάτες τα επόμενα πέντε χρόνια: 4 εκατ. στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και 4 στα λοιπά αεροδρόμια αλλά με ανταλλάγματα.

Η προϋπόθεση που έθεσε ήταν να καταργηθεί το σπατόσημο (12 ευρώ) σε όλα τα αεροδρόμια για τα καινούργια δρομολόγια -, ενώ για το Ελευθέριος Βενιζέλος να υπάρξει και πρόσθετη μείωση πέντε ευρώ ανά επιβάτη στις χρεώσεις του αεροδρομίου.

Aegean Airlines (SX-BGV), Boeing 737-400 Spott...
Aegean Airlines (SX-BGV), Boeing 737-400  (Photo credit: Wikipedia)
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η Αθήνα συνεχίζει να μην επωφελείται από την αύξηση της επιβατικής κίνησης της Ryanair λόγω του φορέα εκμετάλλευσης του αερολιμένα, «ο οποίος αρνείται να συνεργαστεί με τη Ryanair, ενώ η επιβατική κίνηση στην Αθήνα έχει μειωθεί κατά 22%».

Το γάντι της πρόκλησης σήκωσε πρώτη η Aegean Airlines. «Η Ryanair παραπληροφορεί την ελληνική αγορά σε μια προσπάθεια να επιτύχει ειδική φορολογική αντιμετώπιση και απαλλαγές», αναφέρει στην ανακοίνωσή της. «Αν η στρατηγική του Δημοσίου περιλαμβάνει μείωση των φόρων και τελών, αυτή θα πρέπει να αφορά και να ωφελεί ολόκληρη την αεροπορική αγορά, χωρίς διακρίσεις που δημιουργούν στρεβλώσεις».

Η Aegean υποστηρίζει ότι στο δίκτυο εσωτερικού έχει μειώσει τους ναύλους 20%-30% τα τελευταία 4 χρόνια, με αποτέλεσμα ο μέσος ναύλος να φθάνει τα 46 ευρώ χωρίς φόρους. Από την πλευρά του, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κάλεσε τη Ryanair να χρησιμοποιήσει τα κίνητρα που έχει θεσμοθετήσει το αεροδρόμιο για όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα, το κίνητρο νέων αγορών το οποίο παρέχει 77% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου, αλλά και το κίνητρο ανάπτυξης δρομολογίων του εσωτερικού που παρέχει έκπτωση έως και 34% έκπτωση ανά επιβάτη επί των χρεώσεων του αεροδρομίου.

Tο «παιχνίδι» της Ryanair. Την περασμένη δεκαετία η διοίκηση της Ryanair είχε κηρύξει τον πόλεμο στην κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία, εναντίον της οποίας άλλωστε είχε καταθέσει ουκ ολίγες προσφυγές στα αρμόδια όργανα της Κομισιόν. Μάλιστα, το 2007 έφτασε σε σημείο να απειλεί με νομικές ενέργειες ακόμα και την ίδια την Κομισιόν, επειδή επέτρεπε «να παραμένει στη ζωή η Ολυμπιακή».

Σύμφωνα με στελέχη των αερομεταφορών, η πρακτική που ακολουθεί είναι η εξής: εγκαινιάζει πανηγυρικά νέες αεροπορικές συνδέσεις υποσχόμενη αλματώδη αύξηση της τουριστικής κίνησης, για να τις διακόψει ξαφνικά προβάλλοντας νέους όρους και δυσβάστακτες απαιτήσεις. Τέτοιες... εμπειρίες έχουν αποκομίσει πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης (Μασσαλία, Βαλένθια, Ζιρόνα, Αλικάντε).

Στη χώρα μας, μόλις πρόσφατα η Ryanair ανακοίνωσε ότι επέλεξε τα Χανιά για τη δημιουργία της πρώτης βάσης της στην Ελλάδα, υποσχόμενη ότι θα μεταφέρει πάνω από 500.000 επιβάτες ετησίως.

Ωστόσο πριν από τα Χανιά, τον Απρίλιο του 2011 η εταιρεία είχε ξεκινήσει δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, τα οποία διέκοψε ένα χρόνο μετά προβάλλοντας πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...