Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Η ΜΥΚΟΝΟΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΞΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΤΗΣ


      Το 86,5% φθάνει ο συνολικός μέσος δείκτης  ικανοποίησης τουριστών από τις  διακοπές τους στη Μύκονο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενέργησε για λογαριασμό του Δήμου η εταιρία συμβούλων MTC GROUP σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης.
      Συγκεκριμένα, οι Έλληνες επισκέπτες του νησιού, που καλύπτουν το 30% των αφίξεων, δηλώνουν ικανοποιημένοι σε ποσοστό 83,5% και δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο κριτήριο της διασκέδασης και ψυχαγωγίας και μικρότερη στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος. Από την άλλη πλευρά, οι αλλοδαποί τουρίστες εμφανίζονται ικανοποιημένοι σε ποσοστό 88% και δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο κριτήριο της φυσικής ομορφιάς, του κλίματος και της αίσθησης της χαλάρωσης και σε δεύτερο βαθμό στη διασκέδαση και τη ψυχαγωγία.
      Χωριστά, αναλύθηκαν οι ημερήσιοι επισκέπτες μέσω κρουαζιερόπλοιων, που εμφανίζονται ικανοποιημένοι σε ποσοστό 92% και θεωρούν εξ ίσου σημαντικά σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος του νησιού, με κυριότερα – όπως δήλωσαν και οι  υπόλοιποι αλλοδαποί που έκαναν διακοπές– τις φυσικές ομορφιές, το κλίμα και την αίσθηση της χαλάρωσης.
      Άλλα  ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας  που διενεργήθηκε με τη μέθοδο των  προσωπικών συνεντεύξεων σε δείγμα 1.000 ατόμων και σε διάρκεια 6 μηνών, είναι:
  • Οι Έλληνες επισκέπτες αποτελούν την πλειοψηφία των επαναλαμβανόμενων τουριστών.
  • Το επίπεδο αφοσίωσης των τουριστών είναι σχετικά υψηλό, αφού το 30% του δείγματος έχει δηλώσει ότι έχει επισκεφθεί ξανά το νησί. Επίσης, το 65% θεωρεί σίγουρο ή πολύ πιθανό να επαναλάβει την επίσκεψη  και το 78% δηλώνει πρόθεση να συστήσει τον προορισμό σε συγγενείς και φίλους.
  • Η μικρή διάρκεια παραμονής – χαρακτηριστικό όλων των Κυκλάδων – ισχύει και για τη Μύκονο και δεν ξεπερνά, κατά μέσο όρο, τις 4 ημέρες, σε αντίθεση όμως με τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη που είναι συγκριτικά υψηλότερη από άλλους προορισμούς, λόγω της προσέλκυσης  επισκεπτών μέσου και ανώτερου εισοδηματικού επιπέδου (το 25% δήλωσε ετήσιο οικογενειακό εισόδημα πάνω από 60.000 ευρώ).
  • Χαρακτηριστικά των επισκεπτών της Μυκόνου είναι η μεγάλη διασπορά σε επίπεδο ηλικιών και εθνικοτήτων και η χαμηλή εξάρτηση από tour operators. Αρκεί να αναφερθεί ότι κατά τη διάρκεια διενέργειας της έρευνας συγκεντρώθηκαν ερωτηματολόγια από 50 διαφορετικές εθνικότητες από τις οποίες το 50% ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 25-40 ετών.
  • Οι επισκέπτες της Μυκόνου επιλέγουν να κάνουν διακοπές στο νησί με φίλους, συγγενείς ή ως ζευγάρια και το 14% περίπου με οικογένεια.
      Η έρευνα καινοτομεί, μετουσιώνοντας τα θεωρητικά συμπεράσματα σε πρακτικές προτάσεις, χρήσιμες για την τακτική προβολής τόσο του προορισμού, συνολικά, όσο και των τουριστικών φορέων του νησιού και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
      Μέσα  από τις προτάσεις αυτές απαντώνται  ερωτήματα αναφορικά με τη στρατηγική διαφήμισης και προβολής, που στοχεύει είτε στο ελληνικό ταξιδιωτικό κοινό είτε στις αγορές του εξωτερικού και την βαρύτητα που θα πρέπει να δοθεί σε ορισμένα στοιχεία του προϊόντος ώστε να ενισχυθεί η αξία του μηνύματος στα διάφορα target groups. 
  Ο κ. Μέγας 
      Σχολιάζοντας  τα αποτελέσματα της έρευνας ο  Δήμαρχος Μυκόνου κ. Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας δήλωσε τα εξής:
      «Αισθανόμαστε δικαιωμένοι που οι επισκέπτες του  νησιού μας δηλώνουν ικανοποίηση  σε τέτοιο υψηλό ποσοστό. Αυτό είναι  αποτέλεσμα διαρκούς προσπάθειας όλων των επαγγελματιών και του κάθε Μυκονιάτη ξεχωριστά για την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών που παραμένουν το ίδιο υψηλές ανεξάρτητα από εθνικότητες και βαλάντια. Η δικαίωσή μας είναι εξ ίσου σημαντική δεδομένου ότι οι επιμέρους δείκτες της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι, τα τελευταία χρόνια, οι επιλογές μας τόσο σε επίπεδο στρατηγικής μάρκετινγκ όσο και σε concept διαφήμισης «Έχεις χρόνο / take your time» είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτό, με λίγα λόγια σημαίνει ότι η μέχρι σήμερα προβολή του νησιού μας ήταν απόλυτα στοχευμένη με βασικά χαρακτηριστικά την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων και της ποικιλομορφίας του τουριστικού μας προϊόντος στις κατάλληλες αγορές και ομάδες ενδιαφερόντων.
      Στόχος  μας είναι να παραμείνει η Μύκονος σταθερή αξία και κάθε επισκέπτης μας να αγαπήσει το νησί και να νοιώσει ότι αποτελεί ένα κομμάτι από αυτό.
      Η Μύκονος προσφέρεται για διακοπές όλες τις εποχές και η ποικιλία των ενδιαφερόντων της καλύπτει το μεγαλύτερο φάσμα των απαιτήσεων κάθε τουρίστα, ανεξάρτητα του πόσο επιθυμεί να παραμείνει και να ξοδέψει». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...