Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

Ο ελληνικός ήλιος δεν λάμπει για τους Κινέζους

Μπορεί οι επενδυτικές ευκαιρίες να προσελκύουν τους Κινέζους στην Ελλάδα, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τον ελληνικό ήλιο. Από τα τρία εκατ. τουριστών που ταξιδεύουν στην Ευρώπη από τη μακρινή χώρα της Άπω Ανατολής, οι ελληνικοί προορισμοί υποδέχονται μόλις 21 χιλ. Παρά το γεγονός πως φέτος καταγράφεται αύξηση 50% στους Κινέζους που επιλέγουν τη χώρα, σε απόλυτους αριθμούς η επισκεψιμότητα βρίσκεται συγκριτικά στο ναδίρ.


Η χαμηλή προσέλευση Κινέζων τουριστών στην Ελλάδα γίνεται ακόμη πιο έντονη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες αποσπούν σαφώς μεγαλύτερα μερίδια: η Γερμανία υποδέχεται περίπου 370 χιλ. επισκέπτες από την Κίνα, η Αγγλία 406 χιλ. και η Γαλλία 370 χιλ. Αν και οι προοπτικές αύξησης των τουριστών από τη χώρα του δράκου στην Ελλάδα είναι ευνοϊκές (τη μεγαλύτερη απήχηση στην κινεζική τουριστική αγορά έχουν η  Σαντορίνη, η Μύκονος, η Μήλος και η Πάρος), εντούτοις φαίνεται ότι ο δρόμος μέχρι την αύξηση της ταξιδιωτικής ροής δεν είναι μόνο μακρινός, αλλά και δύσβατος.


Οι επιχειρηματίες του τουρισμού χαρακτηρίζουν την Κίνα ως την επόμενη τουριστική υπερδύναμη μετά την Αμερική.  Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως μέσα στην επόμενη τριετία αναμένεται ρεκόρ ταξιδιωτών, εξαιτίας της ανόδου των εισοδημάτων των Κινέζων πολιτών, αλλά και της χαλάρωσης των προϋποθέσεων για όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Η εξέλιξη της ροής τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις αυτές: το 2012 ο αριθμός των Κινέζων που επισκέφθηκαν άλλες χώρες έφτασε τα 83 εκατ. από μόλις 10 εκατ. το 2000.

Τα χαμηλά ποσοστά επισκεψιμότητας που καταγράφουν οι δικοί μας προορισμοί θα πρέπει να αναζητηθούν κατ΄ αρχάς στην  απουσία απευθείας αεροπορικής σύνδεσης με την Ελλάδα. Στον αντίποδα, η Τουρκία, εξαιτίας της απευθείας σύνδεσης υποδέχεται την πλειονότητα των Κινέζων. Δεν λείπουν όμως και τα σημαντικά προβλήματα στην επικοινωνία. Για παράδειγμα ελάχιστα ξενοδοχεία διαθέτουν προσωπικό που γνωρίζει κινεζικά, ενώ δυσκολίες παρατηρούνται και στις ξεναγήσεις.

Τα παραπάνω συνηγορούν πως η στρατηγική προβολής της Ελλάδας στην Κίνα θα πρέπει να διαφοροποιηθεί. Είναι ενδεικτικό πως ενώ γίνεται προσπάθεια για προσέγγιση από ελληνικής πλευράς κινεζικών tour operators και τη διαμόρφωση ταξιδιωτικών  πακέτων, οι Κινέζοι, όπως αποδεικνύουν  σχετικές έρευνες (με πιο πρόσφατη αυτή της τουριστικής ακαδημίας της Κίνας) δεν φαίνεται να συμπαθούν ούτε τα ομαδικά ταξίδια και τις υπηρεσίες των tour operators. Το 62% των Κινέζων που ταξίδεψαν στο εξωτερικό ήρθαν ατομικά και όχι με γκρουπ, γεγονός που ανάγκασε πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να στρέψουν ανάλογα τόσο την προσοχή, όσο και τη διαφήμιση τους.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις επιλογές προορισμού τους είναι η ασφάλεια, τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, τα εμπορικά brands και το value-for-money. Όπως προκύπτει τελικά, δεν αναζητούν τόσο τον ήλιο, αλλά τις πολιτισμικές εμπειρίες και τις αγορές.

Όσον αφορά μάλιστα στο τελευταίο, οι Κινέζοι κρατούν τα σκήπτρα και στα χρήματα που ξοδεύουν στα ταξίδια τους. Σύμφωνα με την έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού «Tourism Highlights 2013», οι Κινέζοι ξόδεψαν μόνο πέρσι 102 δισ. δολάρια, 37% περισσότερα από ότι το 2011. Με οικογενειακά έσοδα περίπου 18 χιλ. δολάρια το χρόνο κατά μέσον όρο, είναι πέμπτοι κατά σειρά αναλογικά με τα χρήματα που ξοδεύουν κατ΄ άτομο σε ξενοδοχεία την ημέρα. Η πλειονότητα τους ταξιδεύει στο εξωτερικό για λόγους αναψυχής, ενώ το 52% έχει επισκεφθεί και άλλες χώρες για δουλειά ή εκπαίδευση.

Το προφίλ των Κινέζων τουριστών, όπως αποδεικνύουν και οι μελέτες, τους κάνει «ιδανικούς» για την προσέλκυσή τους εκτός της περιόδου του καλοκαιριού, γεγονός που θα μπορούσε να αποτελέσει το πρώτο βήμα στην προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι ωστόσο, και παρά το γεγονός πως η Κίνα αποτελεί αγορά- στόχο για το υπουργείο Τουρισμού, οι περισσότερες ενέργειες έχουν γίνει στο κομμάτι των social media και της μετάφρασης των επίσημων τουριστικών sites στην κινεζική γλώσσα, κάτι που άλλες χώρες έχουν κάνει εδώ και καιρό.

Βίκυ Κουρλιμπίνη



Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...