ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ
Δωμάτια πολυτελείας στο... υπόγειο, «παράδεισοι» μόνο στις φωτογραφίες της ιστοσελίδας, τουαλέτες - «κλουβιά», ακόμη και περίπτωση καταλύματος που διέθετε χαρτί υγείας μετά την τρίτη ημέρα. Αυτά τα τρελά και απίστευτα συνέβησαν φέτος το καλοκαίρι στην Ελλάδα και αναφέρθηκαν από καταναλωτές στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).
Συνολικά, οι καταγγελίες στο ΚΕΠΚΑ από την 1η Ιουλίου έως τις 15 Αυγούστου έφτασαν τις 248, αυξημένες κατά 8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι (230 καταγγελίες).
Σύμφωνα με την Ευαγγελία Κεκελέκη, γ. γ. του ΚΕΠΚΑ, «ενώ πέρσι είχαν αυξηθεί οι καταγγελίες κατά 25% και φέτος είχαμε αύξηση κατά 8%. Αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι σχεδόν όλες οι περιπτώσεις των καταγγελιών αφορούσαν προσφορές που έγιναν λόγω της κρίσης. Δηλαδή, αρκετοί στο χώρο του τουρισμού κατέβασαν τιμές αλλά και την ποιότητα των υπηρεσιών», τόνισε.
Βρόμικα σεντόνια και σκουπίδια...
Η πλειονότητα των παραπόνων -συνολικά 180 περιστατικά- αφορούσε τα ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα. Τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά:
- Υποβαθμισμένες συνθήκες υγιεινής. Σε μία περίπτωση χαρτί υγείας χορηγήθηκε μετά την τρίτη ημέρα παραμονής, ενώ σε άλλες τα σεντόνια ήταν βρόμικα, οι χώροι είχαν σκουπίδια, τα υδραυλικά της τουαλέτας ήταν υπό διάλυση, υπήρχε μια τουαλέτα - «κλουβί» διαστάσεων 1μ. Χ 1,5 μ., ο καυστήρας ήταν δίπλα στο δωμάτιο, με έντονη μυρωδιά κ.ά.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή μεγαλύτερη του 25% που προβλέπει ο νόμος.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλλαν την επιστροφή της προκαταβολής σε καταναλωτές που είχαν ακυρώσει έγκαιρα ή λόγω ανωτέρας βίας.
- Περιστατικά χρέωσης πιστωτικών καρτών, για το αντίτιμο όλης της διαμονής, μόλις ζητήθηκε ακύρωση κράτησης.
- Δεν υπήρχαν διαθέσιμα δωμάτια την ώρα που έπρεπε να παραδοθούν.
- Καταλύματα δεν ανταποκρίνονταν στις υποσχέσεις παροχών που έδωσαν οι ιδιοκτήτες τους. Διαφήμιζαν ότι το δωμάτιο έχει «θέα στη θάλασσα», ενώ έβλεπε τοίχο, ότι «διαθέτει ιδιωτική αμμουδιά», ενώ δεν υπήρχε καν αμμουδιά. Μιλούσαν για ξενοδοχείο 4 αστέρων, με χαμηλή ποιότητα, για δωμάτιο σε τιμή προσφοράς 110 ευρώ, που όμως βρισκόταν στο υπόγειο και μάλιστα μονόκλινο.
- Πολλά περιστατικά παραπλάνησης σημειώθηκαν, όταν η κράτηση γινόταν μέσω διαδικτύου, καθώς όσα αναφέρονταν την ιστοσελίδα δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Για παράδειγμα, ξενοδοχείο 4 αστέρων, με χρέωση 180 ευρώ το δωμάτιο, διαφήμιζε στο Ιντερνετ ότι προσφέρει σνακ όλη την ημέρα, διαθέτει πισίνα με θαλασσινό νερό και παιδική χαρά, ενώ στην πραγματικότητα δεν υπήρχαν σνακ, η πισίνα είχε γλυκό νερό και η παιδική χαρά ήταν μία τσουλήθρα.
Για αεροπλάνα, πρακτορεία και... βαπόρια
Στην κατηγορία των αεροπορικών ταξιδιών, έγιναν 44 καταγγελίες για αυθαίρετες ακυρώσεις πτήσεων, υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις στην αναχώρηση (μέχρι και 22 ώρες), απώλεια ή καταστροφή αποσκευών, καθυστερήσεις (έως και 4 μήνες στην επιστροφή χρημάτων από ακύρωση εισιτηρίων), παρακράτηση μεγάλων ποσών για ακυρωτικά εισιτηρίων κ.ά.
Στην τρίτη θέση των παραπόνων, με 38 προβλήματα, είναι τα οργανωμένα ταξίδια. Τα παράπονα αφορούν ελλιπή ενημέρωση για τους όρους της σύμβασης, άρνηση επιστροφής προκαταβολής, κακή παροχή υπηρεσιών, αθέτηση προγράμματος ταξιδιού κ.ά.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για την απουσία οδηγίας από την Πολιτεία προς τα πρακτορεία, για τα οργανωμένα ταξίδια προς τη Ρωσία τις ημέρες των μεγάλων πυρκαγιών.
Για τα πλοία της ακτοπλοΐας έγιναν 22 καταγγελίες για καθυστερήσεις στα δρομολόγια, αγορά εισιτηρίων μέσω διαδικτύου σε τιμή διπλάσια της κανονικής, για το θαλάσσιο «αποκλεισμό» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κ.λπ.
Συνολικά 6 καταγγελίες αφορούσαν εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, ενώ 20 περιπτώσεις αφορούσαν καταγγελίες για υπερβολικές τιμές (σαλάτες, μπίρες, ξαπλώστρες, νερά, αναψυκτικά, σούπερ μάρκετ κ.ά.), μη έκδοση αποδείξεων, επιβολή κουβέρ, παραβίαση αγορανομικών διατάξεων, καταπάτηση του αιγιαλού, δυσκολίες πρόσβασης των πολιτών στη θάλασσα, καθυστερήσεις και υπερφόρτωση λεωφορείων ΚΤΕΛ κ.λπ.
«Οι τουριστικές υπηρεσίες πρέπει να εποπτεύονται από τα υπουργεία. Αν δε σκύψουμε με προσοχή και ευαισθησία στον τουρισμό, θα χάσουμε και αυτή τη βιομηχανία από τη χώρα μας. Φέτος, αν και είχε ξεσπάσει η οικονομική κρίση και όλοι θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικοί για την ποιότητα του τουρισμού, οι καταγγελίες και τα παράπονα των καταναλωτών αυξήθηκαν και πάλι κατά 8%. Μας προβλημάτισαν πολύ τα σχόλια Ευρωπαίου, που ήρθε στην Ελλάδα, ότι η χώρα μας είναι πολύ ακριβή. Απαιτείται παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και όχι παροχή υπηρεσιών της "αρπαχτής και της αισχροκέρδειας"», τονίζεται, μεταξύ άλλων, από το ΚΕΠΚΑ.
AGGELIOFOROS.GR