H καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης σε έναν προορισμό κατεξοχήν τουριστικό, όπως είναι η Ελλάδα, πρέπει να αποτελεί κύριο στόχο για την Πολιτεία και τους εκπροσώπους των φορέων του κλάδου. Το θέμα βέβαια είναι πώς επιτυγχάνεται αυτός ο στόχος;
Στην Ελλάδα έχουν γίνει την τελευταία 20ετία προσπάθειες από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του τουρισμού για την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης κυρίως μέσα από σύντομες διαφημιστικές εκστρατείες. Κάτι τέτοιο αποφάσισε και για φέτος το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ υλοποιώντας μία καμπάνια που απευθύνεται σε κάθε Ελληνα και κάθε επαγγελματία του τουρισμού.
Ετσι, στα τέλη Μαΐου ο γ.γ. του ΕΟΤ Πάνος Λειβαδάς ανέθεσε στην εταιρεία Beetroot Design Group τον σχεδιασμό και την παραγωγή του διαφημιστικού υλικού για την τηλεοπτική καμπάνια τουριστικής συνείδησης. Για 4 βίντεο με διαφορετική θεματολογία διάρκειας 40 δευτερολέπτων για τηλεοπτική και διαδικτυακή προβολή ο ΕΟΤ δαπάνησε 24.600 ευρώ (με ΦΠΑ). Η εν λόγω απόφαση είναι μία από τις πολλές που υπέγραψε ο κ. Λειβαδάς, ειδικά τον τελευταίο μήνα, για τη χρηματοδότηση με δεκάδες χιλιάδες ευρώ εντύπων, εκδηλώσεων και Τουριστικών Οργανισμών.
Σε ό,τι αφορά το αισθητικό αποτέλεσμα της καμπάνιας που θα προωθηθεί με το μήνυμα «Ζούμε στην πλουσιότερη χώρα του κόσμου», δεν ενθουσιάζει και δείχνει να βρίσκεται μακριά από τους στόχους που επιχειρεί να πετύχει προς όφελος του τουρισμού.
Επίσης, υπάρχει η άποψη που λέει ότι σε μία κατεξοχήν τουριστική χώρα που δέχεται ετησίως 17 εκατ. επισκέπτες, συνεισφέρει με 16,4% στο ΑΕΠ, δημιουργεί συνολική ζήτηση 34 δισ. ευρώ στην οικονομία και παρέχει εργασία σε 1 στους 5 κατοίκους, η καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης θα έπρεπε να ξεκινά από τα θρανία των σχολείων. Πάντως, για την προβολή της καμπάνιας δεν προβλέπεται πρόσθετη δαπάνη από το Δημόσιο, καθώς θα προβληθεί ως κοινωνικό μήνυμα στα ΜΜΕ. Την παρουσίασή της έκαναν χθες η υπ. Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη και στελέχη της εταιρείας που τη δημιούργησαν.
Του Στάθη Κουσουνή / kathimerini.gr
Στην Ελλάδα έχουν γίνει την τελευταία 20ετία προσπάθειες από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του τουρισμού για την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης κυρίως μέσα από σύντομες διαφημιστικές εκστρατείες. Κάτι τέτοιο αποφάσισε και για φέτος το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ υλοποιώντας μία καμπάνια που απευθύνεται σε κάθε Ελληνα και κάθε επαγγελματία του τουρισμού.
Ετσι, στα τέλη Μαΐου ο γ.γ. του ΕΟΤ Πάνος Λειβαδάς ανέθεσε στην εταιρεία Beetroot Design Group τον σχεδιασμό και την παραγωγή του διαφημιστικού υλικού για την τηλεοπτική καμπάνια τουριστικής συνείδησης. Για 4 βίντεο με διαφορετική θεματολογία διάρκειας 40 δευτερολέπτων για τηλεοπτική και διαδικτυακή προβολή ο ΕΟΤ δαπάνησε 24.600 ευρώ (με ΦΠΑ). Η εν λόγω απόφαση είναι μία από τις πολλές που υπέγραψε ο κ. Λειβαδάς, ειδικά τον τελευταίο μήνα, για τη χρηματοδότηση με δεκάδες χιλιάδες ευρώ εντύπων, εκδηλώσεων και Τουριστικών Οργανισμών.
Σε ό,τι αφορά το αισθητικό αποτέλεσμα της καμπάνιας που θα προωθηθεί με το μήνυμα «Ζούμε στην πλουσιότερη χώρα του κόσμου», δεν ενθουσιάζει και δείχνει να βρίσκεται μακριά από τους στόχους που επιχειρεί να πετύχει προς όφελος του τουρισμού.
Επίσης, υπάρχει η άποψη που λέει ότι σε μία κατεξοχήν τουριστική χώρα που δέχεται ετησίως 17 εκατ. επισκέπτες, συνεισφέρει με 16,4% στο ΑΕΠ, δημιουργεί συνολική ζήτηση 34 δισ. ευρώ στην οικονομία και παρέχει εργασία σε 1 στους 5 κατοίκους, η καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης θα έπρεπε να ξεκινά από τα θρανία των σχολείων. Πάντως, για την προβολή της καμπάνιας δεν προβλέπεται πρόσθετη δαπάνη από το Δημόσιο, καθώς θα προβληθεί ως κοινωνικό μήνυμα στα ΜΜΕ. Την παρουσίασή της έκαναν χθες η υπ. Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη και στελέχη της εταιρείας που τη δημιούργησαν.
Του Στάθη Κουσουνή / kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.