Το όφελος για την ελληνική οικονομία θα μπορούσε να ήταν τεράστιο αν οι εταιρείες κρουαζιέρας επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως λιμάνι αφιξοαναχώρησης (home porting), υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς κρουαζιέρας, με αφορμή τη σημερινή άφιξη στο λιμάνι του Πειραιά επτά κρουαζιερόπλοιων, με περισσότερους από 18.400 επιβάτες.
Όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος επιχειρήσεων της Louis Cruises, Γιώργος Κουμπενάς, η Ελλάδα μπορεί να αποτελεί μία από τις κορυφαίες χώρες προορισμού για τους επιβάτες κρουαζιέρας, ωστόσο, τα περισσότερα έσοδα για τη χώρα μας μπορούν να εξασφαλιστούν κυρίως από τις εταιρίες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και ενισχύουν πολύπλευρα την ελληνική οικονομία.
Χαρακτηριστικά, μπορεί οι επιβάτες μίας εταιρείας που εδρεύει και κάνει home porting από ελληνικά λιμάνια, όπως η Louis Cruises, να είναι αριθμητικά λιγότεροι σε σχέση με άλλες εταιρείες, ωστόσο θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ξοδεύουν τουλάχιστον τέσσερις φορές περισσότερο από το μέσο όρο εξόδων στα οποία προβαίνουν οι διερχόμενοι (transit) επιβάτες άλλων εταιρειών, τονίζει ο κ. Κουμπενάς.
Ως κυριότερο λόγο για την αύξηση εσόδων αναφέρει τις περισσότερες μέρες διαμονής των επιβατών στη χώρα μας, καθώς η κρουαζιέρα αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου τουριστικού πακέτου σε σύγκριση με τις ελάχιστες ώρες που παραμένουν οι επιβάτες transit στα λιμάνια προσέγγισης. Ο κ. Κουμπενάς προσθέτει ότι για να μπορέσουν να μεγιστοποιηθούν επιπλέον τα οφέλη από την κρουαζιέρα θα πρέπει να αναπτυχθούν, παράλληλα με τις υπηρεσίες προορισμού και επιβίβασης (home porting), και οι υπόλοιποι τομείς στους οποίους, δυστυχώς, η χώρα μας υστερεί σημαντικά, όπως οι επισκευές-μετασκευές πλοίων, η παροχή τεχνικών υπηρεσιών και η απασχόληση Ελλήνων από τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Σημειώνεται, ότι οι χώρες που απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων από την αγορά κρουαζιέρας είναι αυτές που έχουν επιλεγεί από τις εταιρείες για να χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια τους ως βάση εκκίνησης (home porting). Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι εταιρείες αφήνουν χρήματα για επισκευές, εφοδιασμό καυσίμων-τροφίμων και εξοπλισμού, ενώ οι επιβάτες που θα επιλέξουν ένα τουριστικό πακέτο με κρουαζιέρα, θα ξοδέψουν ένα σημαντικό μέρος των χρημάτων σε διαμονή (ξενοδοχεία και διασκέδαση).
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA), είναι σαφές ότι η Ελλάδα αποτελεί, κυρίως, μία χώρα προορισμού κρουαζιέρων με τον συνολικό αριθμό επιβατών για το 2012 να ανέρχεται σε 4,796 εκατομμύρια, εκ των οποίων μόνο οι 330.000 επι/αποβιβάστηκαν (home porting) από το λιμάνι του Πειραιά.
Μπορεί η χώρα μας να είναι τρίτη σε αριθμό επιβατών ωστόσο σε έσοδα εξακολουθεί να παραμένει στην έκτη θέση. Πρώτη σε έσοδα εξακολουθεί να παραμένει η Ιταλία με 4,460 δισ. ευρώ και ποσοστό 28,8%, δεύτερη η Γερμανία με 2,953 δισ. ευρώ και ποσοστό 19,1%, τρίτο το Ηνωμένο Βασίλειο με 2,935 δισ. ευρώ και ποσοστό 19%, τέταρτη η Ισπανία με 1,254 δισ. ευρώ και μερίδιο 8,1%, πέμπτη η Γαλλία με 1.066 εκατ. ευρώ και μερίδιο 6,9% και έκτη η Ελλάδα με 588 εκατ. ευρώ και 3,8%.
Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες στα λιμάνια, η χώρα μας βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 4,79 εκατ. και ποσοστό 16,4%. Πρώτη είναι η Ιταλία με 6,22 εκατ. και μερίδιο 21,2% και δεύτερη η Ισπανία με 5,175 εκατ. και μερίδιο 17,7%. Τέταρτη έρχεται η Νορβηγία με 2,4 εκατ. και μερίδιο 8,5% και πέμπτη η Γαλλία με 2,3 εκατ. και μερίδιο 7,9%.
Στο μεταξύ, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, με αφορμή τη σημερινή άφιξη άνω των 18.000 επιβατών κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, σε ανακοίνωσή του, χαιρετίζει την έλευσή τους, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα γεγονός που δίνει έναν τόνο αισιοδοξίας στον εμπορικό κόσμο, αλλά και επιβραβεύει τις κοινές συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, ο Δήμος και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, για τη δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών που θα προσελκύσουν τους τουρίστες κρουαζιέρας.
Όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος επιχειρήσεων της Louis Cruises, Γιώργος Κουμπενάς, η Ελλάδα μπορεί να αποτελεί μία από τις κορυφαίες χώρες προορισμού για τους επιβάτες κρουαζιέρας, ωστόσο, τα περισσότερα έσοδα για τη χώρα μας μπορούν να εξασφαλιστούν κυρίως από τις εταιρίες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και ενισχύουν πολύπλευρα την ελληνική οικονομία.
Χαρακτηριστικά, μπορεί οι επιβάτες μίας εταιρείας που εδρεύει και κάνει home porting από ελληνικά λιμάνια, όπως η Louis Cruises, να είναι αριθμητικά λιγότεροι σε σχέση με άλλες εταιρείες, ωστόσο θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ξοδεύουν τουλάχιστον τέσσερις φορές περισσότερο από το μέσο όρο εξόδων στα οποία προβαίνουν οι διερχόμενοι (transit) επιβάτες άλλων εταιρειών, τονίζει ο κ. Κουμπενάς.
Ως κυριότερο λόγο για την αύξηση εσόδων αναφέρει τις περισσότερες μέρες διαμονής των επιβατών στη χώρα μας, καθώς η κρουαζιέρα αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου τουριστικού πακέτου σε σύγκριση με τις ελάχιστες ώρες που παραμένουν οι επιβάτες transit στα λιμάνια προσέγγισης. Ο κ. Κουμπενάς προσθέτει ότι για να μπορέσουν να μεγιστοποιηθούν επιπλέον τα οφέλη από την κρουαζιέρα θα πρέπει να αναπτυχθούν, παράλληλα με τις υπηρεσίες προορισμού και επιβίβασης (home porting), και οι υπόλοιποι τομείς στους οποίους, δυστυχώς, η χώρα μας υστερεί σημαντικά, όπως οι επισκευές-μετασκευές πλοίων, η παροχή τεχνικών υπηρεσιών και η απασχόληση Ελλήνων από τις εταιρείες κρουαζιέρας.
Σημειώνεται, ότι οι χώρες που απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων από την αγορά κρουαζιέρας είναι αυτές που έχουν επιλεγεί από τις εταιρείες για να χρησιμοποιήσουν τα λιμάνια τους ως βάση εκκίνησης (home porting). Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι εταιρείες αφήνουν χρήματα για επισκευές, εφοδιασμό καυσίμων-τροφίμων και εξοπλισμού, ενώ οι επιβάτες που θα επιλέξουν ένα τουριστικό πακέτο με κρουαζιέρα, θα ξοδέψουν ένα σημαντικό μέρος των χρημάτων σε διαμονή (ξενοδοχεία και διασκέδαση).
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA), είναι σαφές ότι η Ελλάδα αποτελεί, κυρίως, μία χώρα προορισμού κρουαζιέρων με τον συνολικό αριθμό επιβατών για το 2012 να ανέρχεται σε 4,796 εκατομμύρια, εκ των οποίων μόνο οι 330.000 επι/αποβιβάστηκαν (home porting) από το λιμάνι του Πειραιά.
Μπορεί η χώρα μας να είναι τρίτη σε αριθμό επιβατών ωστόσο σε έσοδα εξακολουθεί να παραμένει στην έκτη θέση. Πρώτη σε έσοδα εξακολουθεί να παραμένει η Ιταλία με 4,460 δισ. ευρώ και ποσοστό 28,8%, δεύτερη η Γερμανία με 2,953 δισ. ευρώ και ποσοστό 19,1%, τρίτο το Ηνωμένο Βασίλειο με 2,935 δισ. ευρώ και ποσοστό 19%, τέταρτη η Ισπανία με 1,254 δισ. ευρώ και μερίδιο 8,1%, πέμπτη η Γαλλία με 1.066 εκατ. ευρώ και μερίδιο 6,9% και έκτη η Ελλάδα με 588 εκατ. ευρώ και 3,8%.
Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες στα λιμάνια, η χώρα μας βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 4,79 εκατ. και ποσοστό 16,4%. Πρώτη είναι η Ιταλία με 6,22 εκατ. και μερίδιο 21,2% και δεύτερη η Ισπανία με 5,175 εκατ. και μερίδιο 17,7%. Τέταρτη έρχεται η Νορβηγία με 2,4 εκατ. και μερίδιο 8,5% και πέμπτη η Γαλλία με 2,3 εκατ. και μερίδιο 7,9%.
Στο μεταξύ, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, με αφορμή τη σημερινή άφιξη άνω των 18.000 επιβατών κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, σε ανακοίνωσή του, χαιρετίζει την έλευσή τους, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα γεγονός που δίνει έναν τόνο αισιοδοξίας στον εμπορικό κόσμο, αλλά και επιβραβεύει τις κοινές συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, ο Δήμος και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά, για τη δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών που θα προσελκύσουν τους τουρίστες κρουαζιέρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.