Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου 2013

Στη Βουλή η διακοπή δρομολογίων της Olympic Air

Αιφνίδιοι επιτόπιοι έλεγχοι στις εταιρείες Olympic Air και Aegean Airlines διενεργήθηκαν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας με στόχο να εξεταστεί «ο ενδεχόμενος αντι-ανταγωνιστικός χαρακτήρας της εξόδου/απόσυρσης μίας εκ των δύο αεροπορικών εταιρειών από συγκεκριμένα δρομολόγια». Τα πορίσματα της έρευνας δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να κοινοποιηθεί το αποτέλεσμά τους.

Αυτό αποκαλύπτει έγγραφο της Επιτροπής Ανταγωνισμού που διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση 13 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την ανακοίνωση της Olympic Air ότι από τις 30 Σεπτεμβρίου 2013 διακόπτονται οι πτήσεις της από την Αθήνα για τη Ρόδο, ενώ από τις 14 Οκτωβρίου διακόπτονται οι πτήσεις από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο της Κρήτης.

Η ίδια η Olympic Air, σε έγγραφό της που διαβιβάστηκε στη Βουλή, επικαλείται την οικονομική κρίση αναφορικά με την απόφασή της να διακόψει δρομολόγια εσωτερικού.

Olympic Air: Φταίει η κρίση

Σε απάντηση της ερώτησης των βουλευτών, η Olympic Air διαβίβασε έγγραφο στη Βουλή με το οποίο ενημερώνει ότι η οικονομική κρίση οδήγησε σε δραστική πτώση της επιβατικής κίνησης εσωτερικού, και συγκεκριμένα στα εν λόγω δρομολόγια 17%, την τελευταία τριετία, με συνολική απώλεια 37% για την Olympic Air. Υπογραμμίζεται ότι η λειτουργία των συγκεκριμένων δρομολογίων διαμορφώνει τον κύριο όγκο ζημιών της εταιρίας και παρά την επίπονη προσπάθεια αναστροφής των οικονομικών δεδομένων τους, δεν κατέστη δυνατή η αλλαγή της τάσης αυτής.

Στο έγγραφο σημειώνεται ότι «η Olympic Air είναι μια ιδιωτική εταιρεία που χρηματοδοτείται 100% από τα κεφάλαια των μετόχων της Marfin και λειτουργεί με ιδιωτικά οικονομικά κριτήρια, έχοντας ταυτόχρονα σαν γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού». Συνεπώς, ο τερματισμός των συγκεκριμένων δρομολογίων «κατέστη αναγκαίος προκειμένου η εταιρεία να συνεχίσει να λειτουργεί στους εναπομείναντες προορισμούς, η εξυπηρέτηση των οποίων εμπίπτει στο πλαίσιο της κοινωνικής της δράσης, όπως οι περιοχές που εξυπηρετούνται μόνο από την Olympic Air, τα ακριτικά νησιά και μεθοριακές περιοχές όπως η Αλεξανδρούπολη, η Χίος, τα Ιωάννινα κλπ».

Αναφέρεται επίσης ότι για όλες τις κινήσεις και αποφάσεις της η Olympic Air έχει ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού και προσθέτει πως εάν στο μέλλον αλλάξουν οι συνθήκες της αγοράς ή αν φανεί ότι από τη μείωση ή διακοπή δρομολογίων δεν καλύπτεται η υπάρχουσα ζήτηση, η Olympic Air ενδεχομένως θα επανεξετάσει τις αποφάσεις της.

Υπουργείο: Δεν παρεμβαίνουμε στην ελεύθερη αγορά

Προς απάντηση της ερώτησης των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, διαβιβάστηκε και έγγραφο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με το οποίο διευκρινίζει ότι «η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει τη δυνατότητα παρέμβασης σε θέματα σχεδιασμού-προγραμματισμού των αεροπορικών γραμμών των Αερομεταφορέων στην Ελλάδα», καθώς αυτός γίνεται «με βάση το οικονομικό-εμπορικό τους συμφέρον και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες, στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς». Σημειώνει ταυτόχρονα ότι «η κρατική παρέμβαση δεν είναι επιτρεπτή βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας». «Κάθε ελληνικός ή κοινοτικός Αερομεταφορέας έχει δικαίωμα να εκκινήσει δρομολόγια στις γραμμές που συνδέουν την Αθήνα με Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο, καθώς δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των εταιρειών ή των συχνοτήτων, που εξυπηρετούν τις γραμμές αυτές» καταλήγει ο κ. Χρυσοχοΐδης.

ΣΥΡΙΖΑ: Ολιγοπώλιο με χαμηλές υπηρεσίες και υψηλές τιμές

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν επισημάνει ότι η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής πριν από μερικά χρόνια έγινε με διακηρύξεις ότι η νέα εταιρεία θα προσέφερε καλύτερη εξυπηρέτηση και υπηρεσίες στους Έλληνες και αλλοδαπούς επιβάτες, σε καλύτερες τιμές μέσα σ' ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον με την Aegean και τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν, από το 2009 έως το 2013 η δραστηριότητα της εταιρείας συνεχώς περιορίζεται. Οι προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού μειώθηκαν, ο στόλος των αεροσκαφών συρρικνώθηκε, ενώ από τους 4.000 εργαζόμενους απασχολούνται μόνο 750.

«Παράλληλα, με εναρμονισμένες πρακτικές με την Aegean, την άλλη αεροπορική εταιρεία που νέμεται το χώρο, έχουν διαμορφώσει ένα πλαίσιο ολιγοπωλιακής αγοράς με χαμηλό επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών σε πολύ υψηλές τιμές», ανέφεραν οι βουλευτές, οι οποίοι εκτιμούν ότι η διακοπή του πτητικού έργου προς συγκεκριμένους προορισμούς θα επιφέρει διακοπή της λειτουργίας των αντίστοιχων σταθμών εξυπηρέτησης και θα οδηγήσει σε απολύσεις εργαζομένων. Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη προειδοποιούν ότι θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς τα τελευταία χρόνια πολλές ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει το αεροδρόμιο της πόλης. Για τις αποφάσεις που αφορούν το Ηράκλειο και τη Ρόδο, οι βουλευτές αναφέρουν ότι η διακοπή των δρομολογίων θα έχει ολέθριες συνέπειες στην τουριστική κίνηση.

Εκκρεμεί εξέταση της ΕΕ

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θυμίζει, τέλος, ότι εκκρεμεί ενώπιον της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ η εξέταση της δεύτερης γνωστοποίησης συγκέντρωσης μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών Olympic Air και Aegean Airlines. Αναφέρει μάλιστα ότι η έκδοση του σχετικού πορίσματος αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου του 2013. Επισημαίνει ωστόσο ότι, όπως σε κάθε ανάλογη υπόθεση ελέγχου συγκεντρώσεων, θα διερευνηθούν οι εύλογα αναμενόμενες μελλοντικές συνθήκες ανταγωνισμού σε κάθε αεροπορική γραμμή (συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας εισόδου ή εξόδου/απόσυρσης μιας εκ των Olympic και Air Aegean Airlines από συγκεκριμένα δρομολόγια).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...