Από τη Βίκυ Κουρλιμπίνη
Στον χάρτη των πιο δυνατών ονομάτων της κρουαζιέρας μπαίνουν, πλέον, οι ελληνικοί προορισμοί, με τους επιχειρηματίες του τουρισμού να βλέπουν τη φετινή σεζόν όλο και περισσότερες εισπράξεις, όχι μόνο από τουρίστες που καταφτάνουν αεροπορικώς, αλλά και διά θαλάσσης. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό πως μόνο στο βασικότερο λιμάνι της χώρας, αυτό του Πειραιά, οι επιβάτες μετεπιβίβασης (transit) στην κρουαζιέρα το πρώτο πεντάμηνο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΛΠ, αυξήθηκαν κατά 17,23% σε σχέση με το 2012.
Οι εξελίξεις στην αύξηση των επισκεπτών κρουαζιέρας φέτος είναι ραγδαίες. Η αμερικανική εταιρεία κρουαζιερών πολυτελείας Crystal Cruises μόλις ανακοίνωσε ότι συμπεριέλαβε ακόμα έναν ελληνικό προορισμό και πιο συγκεκριμένα τα Χανιά στο πρόγραμμά της για την περίοδο 2015-2016.
Η εταιρεία, που ειδικεύεται σε εξωτικούς προορισμούς και εντείνει τη δραστηριότητά της στον Νότιο Ειρηνικό, στη Νότιο Αμερική αλλά και στην περιοχή της Μεσογείου, έχει ήδη συμπεριλάβει στις κρουαζιέρες της τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο και την Αθήνα.
Το νέο ταξιδιωτικό πακέτο, συνολικής διάρκειας 12 ημερών, με την ονομασία «Holy Land heritage*, ξεκινά στις 20 Σεπτεμβρίου 2015. Αφετηρία θα είναι η Κωνσταντινούπολη και η κρουαζιέρα θα συνεχίζεται σε Κύπρο, Ισραήλ, Ελλάδα και Ιταλία. Στο πρόγραμμα, μάλιστα, εκτός από τα Χανιά, εντάσσεται και το λιμάνι της Ρόδου.
Η απόφαση αυτή αποτελεί άλλο ένα δείγμα της αυξανόμενης δυναμικής που παρουσιάζουν οι ελληνικοί προορισμοί στο κομμάτι της κρουαζιέρας, η οποία εξελίσσεται σε σημαντική πηγή εσόδων για τις επιχειρήσεις εστίασης και τα καταστήματα.
Να θυμίσουμε πως φέτος και η αμερικανική Disney Cruise Line, θυγατρική της The Walt Disney Company, συμπεριέλαβε την Ελλάδα στα πακέτα της, θέτοντας τις βάσεις για μεγαλύτερη διείσδυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην αγορά των ΗΠΑ.
Τόσο η απόφαση της Disney Cruise Line όσο και αυτή της Crystal Cruises θεωρείται ότι θα συνεισφέρουν σε μεγάλο βαθμό στην επίτευξη του παραπάνω στόχου, αλλά και στην αύξηση των ελληνικών μεριδίων κρουαζιέρας μελλοντικά. Δεν είναι τυχαία, εξάλλου, η εκτίμηση δύο πολύ σημαντικών εταιρειών κρουαζιέρας, της Royal Caribbean και της Carnival Corporation, πως η Ελλάδα θα μπορούσε να βρίσκεται στους τρεις πρώτους προορισμούς κρουαζιέρας, μετά το Μαϊάμι και τη Σιγκαπούρη.
Η εκτίμηση αυτή συνδυάζεται και με το ενδιαφέρον της Carnival να συμμετάσχει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, σε δύο με τρεις πιθανές τοποθεσίες.
Κερδίζουμε μερίδιο
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των επισκεπτών κρουαζιέρας στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια, σταθερά πάνω από τις 5,5 εκατ. αφίξεις. Μόνο φέτος αναμένεται άνοδος των επισκεπτών κατά 3%-4%. Ενδεικτική ήταν και η τελευταία μελέτη που συνέταξε η Εθνική
Τράπεζα, με βάση την οποία οι χώρες με την υψηλότερη επισκεψιμότητα στον χώρο της κρουαζιέρας είναι η Ιταλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, οι οποίες συγκεντρώνουν διαχρονικά το 60% των επισκέψεων ευρωπαϊκής κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, στις τρεις αυτές μεσογειακές χώρες αντιστοιχούν σήμερα 5-6,5 εκατ. επισκέψεις τουριστών κρουαζιέρας ετησίως.
Η διεθνής ζήτηση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σε τρία χρόνια από τώρα τους 30 εκατ. τουρίστες. Στην περίπτωση που η Ελλάδα διατηρήσει σταθερό το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, τα ετήσια έσοδα του κλάδου θα αγγίξουν ακόμα και το 1 δισ. ευρώ το 2016 (από 0,6 δισ. το 2011).
Στο σενάριο αύξησης του home porting, ώστε τα δύο τρίτα των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα να ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια, η προαναφερθείσα αύξηση της διεθνούς ζήτησης θα μπορούσε να εκτινάξει τα ετήσια έσοδα από την κρουαζιέρα σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ το 2016.
Σύμμαχος οι εξελίξεις
Οι τελευταίες ταραχές στον κατά τα άλλα ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό κρουαζιέρας, την Αίγυπτο, στρέφουν το ενδιαφέρον των εταιρειών σε άλλους προορισμούς της Μεσογείου και κυρίως στην Ελλάδα.
Ενδεικτικά, εξαιτίας των επεισοδίων, η ευρωπαϊκή εταιρεία κρουαζιέρας MSC Cruises ακύρωσε το πρόγραμμα του κρουαζιερόπλοιου «MSC Armonia* για τη χειμερινή σεζόν 2013-2014 στην Ερυθρά Θάλασσα. Επίσης, η Holland America Line αντικαθιστά τα λιμάνια του Πορτ Σάιντ και της Αλεξάνδρειας: στο πακέτο των 14 ημερών με το «Ms Prinsendam» με αναχώρηση στις 28 Οκτωβρίου από τον Πειραιά, τα λιμάνια του Πορτ Σάιντ και της Αλεξάνδρειας θα αντικατασταθούν από τη Ρόδο και το Κατάκολο.
Σε αναθεώρηση του προγράμματος προχώρησε και η εταιρεία Seabourn, που αντικατέστησε αρκετά δρομολόγια προς Αίγυπτο, συμπεριλαμβάνοντας, πλέον, στους προορισμούς της τη Σαντορίνη και τον Άγιο Νικόλαο.
Στοίχημα η εκκίνηση από ελληνικά λιμάνια
Παρά την ελκυστικότητα της χώρας μας ως προορισμού κρουαζιέρας, δεδομένου πως απορροφά το 17% των επισκέψεων σε ευρωπαϊκά λιμάνια, το όφελος της ελληνικής οικονομίας παρέμενε χαμηλό τα προηγούμενα χρόνια. Βασική αιτία, η χαμηλή χρήση των ελληνικών λιμανιών ως βάσεων εκκίνησης. Συγκεκριμένα, μόλις το 20% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτεται τη χώρα ξεκινά από ελληνικό λιμάνι, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται κοντά στο 75% στην Ιταλία και την Ισπανία. Έτσι οι δαπάνες των επιβατών αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας κινούνταν σε πιο χαμηλά επίπεδα.
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 3ης Αυγούστου
Στον χάρτη των πιο δυνατών ονομάτων της κρουαζιέρας μπαίνουν, πλέον, οι ελληνικοί προορισμοί, με τους επιχειρηματίες του τουρισμού να βλέπουν τη φετινή σεζόν όλο και περισσότερες εισπράξεις, όχι μόνο από τουρίστες που καταφτάνουν αεροπορικώς, αλλά και διά θαλάσσης. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό πως μόνο στο βασικότερο λιμάνι της χώρας, αυτό του Πειραιά, οι επιβάτες μετεπιβίβασης (transit) στην κρουαζιέρα το πρώτο πεντάμηνο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΛΠ, αυξήθηκαν κατά 17,23% σε σχέση με το 2012.
Οι εξελίξεις στην αύξηση των επισκεπτών κρουαζιέρας φέτος είναι ραγδαίες. Η αμερικανική εταιρεία κρουαζιερών πολυτελείας Crystal Cruises μόλις ανακοίνωσε ότι συμπεριέλαβε ακόμα έναν ελληνικό προορισμό και πιο συγκεκριμένα τα Χανιά στο πρόγραμμά της για την περίοδο 2015-2016.
Η εταιρεία, που ειδικεύεται σε εξωτικούς προορισμούς και εντείνει τη δραστηριότητά της στον Νότιο Ειρηνικό, στη Νότιο Αμερική αλλά και στην περιοχή της Μεσογείου, έχει ήδη συμπεριλάβει στις κρουαζιέρες της τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο και την Αθήνα.
Το νέο ταξιδιωτικό πακέτο, συνολικής διάρκειας 12 ημερών, με την ονομασία «Holy Land heritage*, ξεκινά στις 20 Σεπτεμβρίου 2015. Αφετηρία θα είναι η Κωνσταντινούπολη και η κρουαζιέρα θα συνεχίζεται σε Κύπρο, Ισραήλ, Ελλάδα και Ιταλία. Στο πρόγραμμα, μάλιστα, εκτός από τα Χανιά, εντάσσεται και το λιμάνι της Ρόδου.
Η απόφαση αυτή αποτελεί άλλο ένα δείγμα της αυξανόμενης δυναμικής που παρουσιάζουν οι ελληνικοί προορισμοί στο κομμάτι της κρουαζιέρας, η οποία εξελίσσεται σε σημαντική πηγή εσόδων για τις επιχειρήσεις εστίασης και τα καταστήματα.
Να θυμίσουμε πως φέτος και η αμερικανική Disney Cruise Line, θυγατρική της The Walt Disney Company, συμπεριέλαβε την Ελλάδα στα πακέτα της, θέτοντας τις βάσεις για μεγαλύτερη διείσδυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην αγορά των ΗΠΑ.
Τόσο η απόφαση της Disney Cruise Line όσο και αυτή της Crystal Cruises θεωρείται ότι θα συνεισφέρουν σε μεγάλο βαθμό στην επίτευξη του παραπάνω στόχου, αλλά και στην αύξηση των ελληνικών μεριδίων κρουαζιέρας μελλοντικά. Δεν είναι τυχαία, εξάλλου, η εκτίμηση δύο πολύ σημαντικών εταιρειών κρουαζιέρας, της Royal Caribbean και της Carnival Corporation, πως η Ελλάδα θα μπορούσε να βρίσκεται στους τρεις πρώτους προορισμούς κρουαζιέρας, μετά το Μαϊάμι και τη Σιγκαπούρη.
Η εκτίμηση αυτή συνδυάζεται και με το ενδιαφέρον της Carnival να συμμετάσχει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, σε δύο με τρεις πιθανές τοποθεσίες.
Κερδίζουμε μερίδιο
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις, αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των επισκεπτών κρουαζιέρας στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια, σταθερά πάνω από τις 5,5 εκατ. αφίξεις. Μόνο φέτος αναμένεται άνοδος των επισκεπτών κατά 3%-4%. Ενδεικτική ήταν και η τελευταία μελέτη που συνέταξε η Εθνική
Τράπεζα, με βάση την οποία οι χώρες με την υψηλότερη επισκεψιμότητα στον χώρο της κρουαζιέρας είναι η Ιταλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, οι οποίες συγκεντρώνουν διαχρονικά το 60% των επισκέψεων ευρωπαϊκής κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, στις τρεις αυτές μεσογειακές χώρες αντιστοιχούν σήμερα 5-6,5 εκατ. επισκέψεις τουριστών κρουαζιέρας ετησίως.
Η διεθνής ζήτηση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σε τρία χρόνια από τώρα τους 30 εκατ. τουρίστες. Στην περίπτωση που η Ελλάδα διατηρήσει σταθερό το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, τα ετήσια έσοδα του κλάδου θα αγγίξουν ακόμα και το 1 δισ. ευρώ το 2016 (από 0,6 δισ. το 2011).
Στο σενάριο αύξησης του home porting, ώστε τα δύο τρίτα των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα να ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια, η προαναφερθείσα αύξηση της διεθνούς ζήτησης θα μπορούσε να εκτινάξει τα ετήσια έσοδα από την κρουαζιέρα σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ το 2016.
Σύμμαχος οι εξελίξεις
Οι τελευταίες ταραχές στον κατά τα άλλα ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό κρουαζιέρας, την Αίγυπτο, στρέφουν το ενδιαφέρον των εταιρειών σε άλλους προορισμούς της Μεσογείου και κυρίως στην Ελλάδα.
Ενδεικτικά, εξαιτίας των επεισοδίων, η ευρωπαϊκή εταιρεία κρουαζιέρας MSC Cruises ακύρωσε το πρόγραμμα του κρουαζιερόπλοιου «MSC Armonia* για τη χειμερινή σεζόν 2013-2014 στην Ερυθρά Θάλασσα. Επίσης, η Holland America Line αντικαθιστά τα λιμάνια του Πορτ Σάιντ και της Αλεξάνδρειας: στο πακέτο των 14 ημερών με το «Ms Prinsendam» με αναχώρηση στις 28 Οκτωβρίου από τον Πειραιά, τα λιμάνια του Πορτ Σάιντ και της Αλεξάνδρειας θα αντικατασταθούν από τη Ρόδο και το Κατάκολο.
Σε αναθεώρηση του προγράμματος προχώρησε και η εταιρεία Seabourn, που αντικατέστησε αρκετά δρομολόγια προς Αίγυπτο, συμπεριλαμβάνοντας, πλέον, στους προορισμούς της τη Σαντορίνη και τον Άγιο Νικόλαο.
Στοίχημα η εκκίνηση από ελληνικά λιμάνια
Παρά την ελκυστικότητα της χώρας μας ως προορισμού κρουαζιέρας, δεδομένου πως απορροφά το 17% των επισκέψεων σε ευρωπαϊκά λιμάνια, το όφελος της ελληνικής οικονομίας παρέμενε χαμηλό τα προηγούμενα χρόνια. Βασική αιτία, η χαμηλή χρήση των ελληνικών λιμανιών ως βάσεων εκκίνησης. Συγκεκριμένα, μόλις το 20% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτεται τη χώρα ξεκινά από ελληνικό λιμάνι, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται κοντά στο 75% στην Ιταλία και την Ισπανία. Έτσι οι δαπάνες των επιβατών αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας κινούνταν σε πιο χαμηλά επίπεδα.
* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 3ης Αυγούστου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.