Στρατηγικό ρόλο για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας προβλέπει για την Καλαμάτα το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό.
Μάλιστα, προβλέπεται η κατά προτεραιότητα δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας, καθώς και άλλα οφέλη. Σημειώνεται, επίσης, ότι η Καλαμάτα θέτει υποψηφιότητα και ως πύλη εισόδου για τους επιβάτες κρουαζιέρας, κάτι που προβλέπεται στο νέο Πλαίσιο, καθώς διαθέτει αεροδρόμιο διεθνών συνδέσεων.
Υπενθυμίζεται πως ο Δήμαρχος, από πέρυσι (29 Αυγούστου) είχε συναντηθεί με τον Αναπληρωτή Υπουργό ΠΕΚΑ Σταύρο Καλαφάτη και είχε μετάσχει σε σύσκεψη στο Υπουργείο Τουρισμού, υπό την προεδρία της υπουργού Όλγας Κεφαλογιάννη. Ο Δήμαρχος είχε επιδώσει στους υπουργούς προτάσεις επί του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό, όπου τόνιζε ότι ο Δήμος θεωρεί «επιβεβλημένη την ένταξη της Καλαμάτας στις πόλεις με δυνατότητα να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια».
Οι προβλέψεις που αφορούν στην Καλαμάτα και την κρουαζιέρα έχουν, μεταξύ άλλων, ως εξής:
- Βελτίωση και εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων και δημιουργία πυλών εισόδου επιβατών κρουαζιέρας (home ports) με σύγχρονες εγκαταστάσεις κατά προτεραιότητα σε ανεπτυγμένες, αναπτυσσόμενες και μητροπολιτικές περιοχές που διαθέτουν αεροδρόμια διεθνών συνδέσεων
- Δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (ports of call) σε λιμάνια που έχουν ήδη δυνατότητα, ή μπορούν να αποκτήσουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια και βρίσκονται σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Κατά προτεραιότητα οι περιοχές αυτές είναι: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Κατάκολο, Ρόδος, Βόλος, Καβάλα, Κως, Πάτμος, Μύκονος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κρήτη
- Ανάδειξη των σταθμών κρουαζιέρας σε πολυθεματικούς προορισμούς μέσω διασύνδεσής τους με τα θεματικά δίκτυα των ευρύτερων περιοχών (πολιτιστικά, θρησκευτικά, φυσιολατρικά κ.ά.).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα τα σχόλια σας αρκεί να μην είναι υβριστικά.